Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun KARABIYIK |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğretmen adayları dil öğretimindeki yeni yaklaşım, metot ve teknikleri analiz edip ve değerlendirerek farklı amaçlara ve koşullara uygun dil öğretim portföyü ve tasarımı oluşturabileceklerdir. |
Dersin İçeriği |
İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Farklı öğrenci ihtiyaçlarına yönelik dil öğretim yaklaşımları hakkında bilgi kazanır ve bu bilgilerini sentezleyerek ders içi uygulama yapar.
2. Yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar hakkında bilgi kazanır ve bu bilgilerini pratiğe döker.
3. İkinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi hakkında bilinçlenir.
4. Teknolojinin dil sınıflarında kullanımı hakkında bilgi kazanır ve bu bilgilerini sınıf içi ve dışı projelerle pratiğe döker.
5. Gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim hakkında bilinçlenir ve bu bağlamda İngilizce öğretmenliği mesleğinin önemini kavrar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş |
2. Hafta |
Yapılandırmacılık |
3. Hafta |
İçeriğe dayalı dil öğretimi |
4. Hafta |
Görev odaklı dil öğretimi |
5. Hafta |
Bütünleşik dil öğretimi |
6. Hafta |
Çoklu Zeka Kuramı |
7. Hafta |
Bütüncül dil eğitimi |
8. Hafta |
Yarı yıl sınavı |
9. Hafta |
Dil Öğretiminin Siyasi Boyutları ve Katılımcı Yaklaşım |
10. Hafta |
Doğal Yaklaşım |
11. Hafta |
Yeterliliğe Dayalı Dil Öğretimi, standartlar ve Avrupa Ortak Başvuru Çerçevesi |
12. Hafta |
Sözcüksel Yaklaşım |
13. Hafta |
Teknoloji destekli dil öğretimi |
14. Hafta |
Final sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press. |
Staj / Uygulama |
In-class practices |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | PY1 | X | X | X | | | PY2 | | | | | | PY3 | X | X | X | X | | PY4 | | | X | | X | PY5 | X | X | X | X | | PY6 | | | | | | PY7 | X | X | X | X | X | PY8 | | X | | X | | PY9 | | | | X | | PY10 | | | | | | PY11 | | X | | | | PY12 | | | | | | PY13 | | | | | | PY14 | X | X | | X | | PY15 | | X | | | X | PY16 | | X | | | | PY17 | | | X | X | | PY18 | | | | | | PY19 | | | | | | PY20 | X | X | X | X | X | PY21 | X | X | X | X | X | PY22 | | X | | X | |
|