Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun KARABIYIK |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Ön Koşul yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilerin okudukları ve pozisyon aldıkları metinleri analiz etmelerine, değerlendirmelerine, incelemelerine ve sorgulamalarına, yazdıkları her şeyde sonuçlara sıçramalarını, eleştirel okuma ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği |
İngiliz dili eğitimi alanından seçilen güncel çalışmaları irdeleyerek özetleyebilme ve/veya raporlayabilme; çalışmaları kendi bağlamı çerçevesinden inceleyebilme ve bilginin yerelleştirilmesi; aynı konuda farklı görüşleri savunan metinleri karşılaştırma ve bunları sentezleyerek kendi özgün metinlerini üretebilme. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler:
1) Metinlerdeki argümanları sınıflandırır.
2) Metinleri eleştirel bir şekilde analiz eder, özetler ve raporlar.
3) Kompozisyonlarında geçerli ve sağlam argümanlar ortaya koyar.
4) Mevcut bilgileri metinlerden sentezleyerek kendi metinlerini oluşturur.
5) Çeşitli yazma stratejilerini kullanır
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Akademik yazmaya genel bir bakış |
2. Hafta |
Bölümleme |
3. Hafta |
Hikayeleme |
4. Hafta |
Betimleme |
5. Hafta |
Kıyaslama ve karşılaştırma |
6. Hafta |
Süreç analizi |
7. Hafta |
Tanımlama |
8. Hafta |
Yarıyıl Sınavı |
9. Hafta |
Mantıksal tarışma |
10. Hafta |
Formal ve informal araştırma yapma |
11. Hafta |
Gözden geçirme süreçleri |
12. Hafta |
Sınıf içi uygulamalar |
13. Hafta |
Sınıf içi uygulamalar |
14. Hafta |
Sınıf içi uygulamalar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
32 |
Kısa Sınavlar (%) |
4 |
Ödevler (%) |
4 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Scull, S. (1987). Critical Reading and Writing for Advanced Esl Students. Prentince Hall College Div.
Nielson, P. (2016). SAT Essay The Battle-tested Guide. The College Panda.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
ÖÇ1
| | PY1 | | | | | | PY2 | X | x | x | x | X | PY3 | | | | | | PY4 | X | X | x | x | x | PY5 | X | x | x | x | X | PY6 | | | | | | PY7 | X | x | x | x | X | PY8 | | | | | | PY9 | | | | | | PY10 | | | | | | PY11 | | | | | | PY12 | | | | | | PY13 | | | | | | PY14 | | | | | | PY15 | | | | | | PY16 | | | | | | PY17 | | | | | | PY18 | | | | | | PY19 | | | | | | PY20 | | | | | | PY21 | X | x | x | x | X | PY22 | | | | | |
|