Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Faranak A.TEHRANİ |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
• Anadil ediniminde yer alan ilke ve süreçlerin anlaşılması ve anadil ediniminin
ikinci dil edinimi/öğrenimi üzerindeki etkilerinin kavranması. • İkinci dil
öğreniminde ve kullanımında geçerli olan ilke ve süreçlerin dilbilimsel, bilişsel
ve psikolojik açılardan ele alınıp kavranması. • İkinci dil edinimi çalışmaları ve
ikinci dil öğretiminin ilişkilendirilmesi, buna bağlı olarak ikinci dil edinimi/
öğrenimine ilişkin süreçlerin dil öğretimine alt yapı oluşturmasının sağlanması. |
Dersin İçeriği |
• Anadil ediniminde yer alan ilke ve süreçlerin anlaşılması ve anadil ediniminin
ikinci dil edinimi/öğrenimi üzerindeki etkilerinin kavranması. • İkinci dil
öğreniminde ve kullanımında geçerli olan ilke ve süreçlerin dilbilimsel, bilişsel
ve psikolojik açılardan ele alınıp kavranması. • İkinci dil edinimi çalışmaları ve
ikinci dil öğretiminin ilişkilendirilmesi, buna bağlı olarak ikinci dil edinimi/
öğrenimine ilişkin süreçlerin dil öğretimine alt yapı oluşturmasının sağlanması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar
şunlardır; ÖÇ-1 Birinci ve ikinci dil edinimi kuramlarını(davranışçılık,
doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım) bilir.
ÖÇ-2 Anadil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçlerini bilir ve karşılaştırır.
ÖÇ-3Sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çeviri yazısı aracılığıyla
çocuklarda ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırır ÖÇ-4 İkinci dil
edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenilen özellikler ve nihai kazanımdaki
bireysel ayrımların (örn.: kişilik etkisi, dil yeteneği, zeka, edinim yaşı,
motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları) önemini algılar.
ÖÇ-5İkinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığını (örn.: doğal ve
örgün eğitim ortamları) bilir |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş :Temel kavram ve konular, Tartışma: Dil öğrenimine ilişkin yaygın
görüşler |
2. Hafta |
Dil öğrenme kuramları (davranışçılık,doğuştanlık ,yapısalcılık ) |
3. Hafta |
Birinci dil edinimi |
4. Hafta |
Birinci dil edinimi |
5. Hafta |
Anadil edinim evreleri: dil-öncesi, tek sözcük, iki sözcük |
6. Hafta |
Anadil edinim süreçleri: sesbilim, sözcükbilim, sözdizim, anlambilim,
edimbilim |
7. Hafta |
Edinim ve öğrenim kavramlarının ayırtedilmesi |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Eğitimsel psikoloji(1)positivist okul ,bilişsel psikoloji |
10. Hafta |
Eğitimsel psikoloji(2) yapısalcılık,dil öğretiminde hümanizim (Rogers and
Maslow) |
11. Hafta |
Sosyal etkileşim (Vygotsky, Feuerstein) İnsanlar nasıl öğrenir ?
Öğrenmeye farklı bakış açıları |
12. Hafta |
İkinci dil öğretimi (1) |
13. Hafta |
İkinci dil öğretimi (1) |
14. Hafta |
İkinci dil öğretimi (1) |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Lightbown and Spada (1999) How Languages are Learned, Oxford Uni. Press
Gass and Selinker (2001) Second Language Acquisition: An introductory
Course, Lawrence Erlbaum Assoc. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | PY1 | 1 | 2 | 3 | 2 | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 2 | 2 | 2 | 3 | PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 1 | 2 | 3 | 2 | PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY7 | 1 | 1 | 2 | 2 | PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY9 | 3 | 2 | 1 | 1 | PY10 | 2 | 2 | 1 | 2 | PY11 | 1 | 1 | 2 | 2 | PY12 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY13 | 3 | 1 | 1 | 1 | PY14 | 5 | 4 | 4 | 3 | PY15 | 1 | 1 | 2 | 2 | PY16 | 4 | 3 | 3 | 4 | PY17 | 2 | 1 | 1 | 1 | PY18 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY19 | 1 | 2 | 1 | 1 | PY20 | 2 | 2 | 1 | 2 | PY21 | 1 | 1 | 1 | 2 | PY22 | 1 | 2 | 1 | 1 | PY23 | 1 | 2 | 1 | 1 | PY24 | 1 | 2 | 2 | 1 | PY25 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY26 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY27 | 3 | 2 | 3 | 3 | PY28 | 2 | 3 | 2 | 3 | PY29 | 2 | 2 | 1 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |