Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Abdülvahit ÇAKIR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Ön koşul yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, İngilizce dilinde ve anadillerinde kitle iletişimini ve türlerini tanıtmak, kitle iletişiminin yapısını ve kullanımını öğrenmek, kitle iletişimin kullanımını ve yapısını web tabanlı araçlarıyla karşılaştırmak ve metin üretmektir. |
Dersin İçeriği |
Kitle iletişiminde temel kavramlar, kitle iletişiminin İngilizce kullanımı ve yapısı, metin üreticisi ve tercüman kavramları, kitle iletişiminde toplumsal cinsiyet rolleri, çeşitli haber türleri ve haber bölümlerinin yapısı, elektronik kitle iletişim araçları ve kullanımı, Yerli kitle iletişim araçları ile İngilizce dilinde kitle iletişim araçlarının karşılaştırılması, kitle iletişimi için bir metin parçası oluşturulması |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İngilizcenin kitle iletişimindeki yerini bilecekler 2) İngilizce kitle iletişiminin türlerini ve kullanım şeklini bilirler. 3) Metin yapımcısını ve tercümanı anlayabilecekler. 4) toplumsal cinsiyetli dili kitle iletişiminde anlayacaklar 5) Elektronik kitle iletişim araçları, yapısı ve kullanımı hakkında bilgi edinirler. 6) Anadillerinde ve İngilizcede olan kitle iletişimini karşılaştırabilecekler. 7) Kitle iletişimi için bir parça metin üretebilecekler |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Kitle İletişimine ve İngilizceye Giriş |
2. Hafta |
İngilizce Kitle İletişiminin kullanımı ve yapısı ve türleri (gazete, dergi vb.) |
3. Hafta |
Metin yapımcısı ve tercüman kimdir |
4. Hafta |
Kitle İletişiminde Kadınlık ve Erkeklik |
5. Hafta |
Dış Haberler |
6. Hafta |
İş haberleri |
7. Hafta |
Editör Mektupları |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Reklamın Dili |
10. Hafta |
Haber başlıkları |
11. Hafta |
Elektronik kitle iletişim araçlarının tanıtımı |
12. Hafta |
bloglar, Facebook, Twitter vb. Web tabanlı kitle iletişim araçlarında Dilin yapısı ve kullanılması |
13. Hafta |
Yerli Kitle İletişim Araçlarının İngilizce Dilinde olan Kitle İletişimin Karşılaştırılması |
14. Hafta |
Öğrencilerin editoryal mektuplar üretme için yazma becerilerini geliştirmek |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|