Ders Sorumluları
|
Dr.Öğrt.Üyesi Muhittin ŞAHİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Bu dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders ile öğrencilerin eğitimin toplumun şekillenmesinde önemli bir olgu olduğunu ve bu olgunun toplumun tüm içerikleriyle bütünleşik bir yapıda oluşu konusunda farkındalığa sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
“Eğitim Sosyolojisi” adlı ders, toplumsal bir olgu ve olay olarak eğitimin toplumun tüm organlarıyla etkileşimini çeşitli düşünsel akımların bakış açısından incelenmesini içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1. Toplumsal bir kurum olarak eğitiminin önemini kavrar. 2. Eğitimi çeşitli perspektiflerden inceleyebilir. 3. Eğitim ve tabakalaşma arasındaki ilişkiyi tanır. 4. Eğitim sosyolojisinin önemini kavrar. 5. Eğitim ve toplum arasındaki ilişkiye yönelik güncel konuları tartışabilir. 6. Eğitim ve toplum etkileşiminde ortaya çıkan görünür sorunlara öneriler üretebilir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı. |
2. Hafta |
Sosyolojinin temel kavramları, Bilimin ve sosyolojinin konusu olarak eğitim
|
3. Hafta |
Sosyolojinin öncüleri ve eğitim hakkındaki görüşleri: İbn-i Haldun, K.Marx, E.Durkheim, Max Weber |
4. Hafta |
Sosyolojinin öncüleri ve eğitim hakkındaki görüşleri: İbn-i Haldun, K.Marx, E.Durkheim, Max Weber |
5. Hafta |
Sosyolojinin öncüleri ve eğitim hakkındaki görüşleri: İbn-i Haldun, K.Marx, E.Durkheim, Max Weber |
6. Hafta |
Temel sosyolojik teoriler açısından eğitim: işlevselcilik, çatışma kuramı |
7. Hafta |
Arasınav |
8. Hafta |
Temel sosyolojik teoriler açısından eğitim: yapısalcılık, eleştirel teori |
9. Hafta |
Temel sosyolojik teoriler açısından eğitim: sembolik etkileşimcilik, fenomenoloji, etnometodoloji |
10. Hafta |
Toplumsal süreçler ve eğitim: sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme |
11. Hafta |
Toplumsal kurumlar ve eğitim: aile, din, ekonomi, siyaset |
12. Hafta |
Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi |
13. Hafta |
Kültür ve eğitim; sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul |
14. Hafta |
Dersin kapanışı: Soru ve cevap |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Doğan, İsmail. Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayınları. Dersin öğretim üyesinin ders sürecinde önereceği diğer kaynaklar. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | ÖÇ 1 | - | - | - | 5 | 3 | - | - | 5 | - | - | 1 | 1 | 5 | - | 5 | 4 | 2 | - | 5 | 3 | 5 | 2 | ÖÇ 2 | - | - | - | 5 | 3 | - | - | 5 | - | - | 1 | 1 | 5 | - | 5 | 4 | 2 | - | 5 | 3 | 5 | 2 | ÖÇ 3 | - | - | - | 5 | 3 | - | - | 5 | - | - | 1 | 1 | 5 | - | 5 | 4 | 2 | - | 5 | 3 | 5 | 2 | ÖÇ 4 | - | - | - | 5 | 3 | - | - | 5 | - | - | 1 | 1 | 5 | - | 5 | 4 | 2 | - | 5 | 3 | 5 | 2 | ÖÇ 5 | - | - | - | 5 | 3 | - | - | 5 | - | - | 1 | 1 | 5 | - | 5 | 4 | 2 | - | 5 | 3 | 5 | 2 | ÖÇ 6 | - | - | - | 5 | 3 | - | - | 5 | - | - | 1 | 1 | 5 | - | 5 | 4 | 2 | - | 5 | 3 | 5 | 2 |
Katkı düzeyi: 1: Çok düşük; 2: Düşük; 3: Orta; 4: Yüksek; 5: Çok yüksek |