Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan ÖZKAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları tanıtmak, İngilizce öğretim pogramlarının tarihsel gelişimini ve güncel İngilizce öğretim programlarını detaylı bir şekilde kavratmaktır. |
Dersin İçeriği |
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademeler arasındaki İngilizce dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
• Öğrenciler öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları anlayabilirler.
• İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini bilirler.
• Güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri öğrenirler.
• Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni ve İngilizce Öğretim programını doğru bir şekilde ilişkilendirebilirler.
• Programlarda kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller ve ölçme değerlendirme yaklaşımlarını analiz edebilirler.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derin tanıtımı ve giriş |
2. Hafta |
Ders tasarımı |
3. Hafta |
İhtiyac analizi ;ihtiyaç analizi yapmanın önemi |
4. Hafta |
İhtiyac analizi ;ihtiyaç analizi yapmanın önemi |
5. Hafta |
Ders tasarımı yaklaşımları |
6. Hafta |
Ders tasarımı yaklaşımları |
7. Hafta |
Dersin bileşenleri |
8. Hafta |
Vıze |
9. Hafta |
Ders programı tasarımı ;ders planı yaklaşımları |
10. Hafta |
Ders programı tasarımı ;ders planı yaklaşımları |
11. Hafta |
CEFR |
12. Hafta |
CEFR |
13. Hafta |
İngilizce program örnekleri |
14. Hafta |
Dersin değerlendirilmesi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Olshtain and Dubin. 2000. Course Design. Cambridge University Press., Brown J1995,Heinle Cengage Learning |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|