Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Dr. Gültekin Boran |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
1) Öğrencilere bu derste ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram ve becerileri edindirme.
2) Sınavın öğrenci ve öğretmeler için neden gerekli olduğunu kavrayacaklar ve ölçme ve değerlendirme arasındaki farkları kavratmak
3) Ayrıca sınavın amaçlarına ve değerlendirme çeşitlerine göre sınav biçimlerini öğrencilere kavratmak. |
Dersin İçeriği |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; Farklı gruplar için değerlendirme çeşitleri; Geleneksel araçlar ve alternatif araçlar; Yazılı sınavlar, sözlü sınavlar, çoktan seçmeli sınavlar, doğru-yanlış sınavları, projeler, sunumlar, akran değerlendirmesi. Öğrencinin bilgi ve becerilerini çeşitli metotlarla ortaya konulması, Gözlem, mülakat, performans değerlendirmesi, öğrenci ürün dosyası; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde göz önünde bulundurulması gereken hususlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Derslere devam eden ve başarılı olan öğrenciler aşağıdaki ders kazanımlarını edineceklerdir:
1) Ölçme araçlarını ve özelliklerini kavrayacaklardır.
2) Geleneksel yaklaşımlara bağlı geleneksel ölçme araçlarını tanıyıp kavrayacaklardır.
3) Öğrencilerin bilgi ve becerilerini ortaya koymak için çeşitli ölçme biçimlerini öğrencilere kavratmak. (Örneğin: araştırma ödevleri, projeler, akran değerlendirmesi, öz-değerlendirme, vb).
4) Öğrenci başarılarını değerlendirmede göz önünde bulundurulması gereken hususları öğretmen adayı öğrenciler kavrayacaklardır.
5) Öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesi ve ölçülmesi. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Öğrencilerle tanışma, dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtılması. |
2. Hafta |
Eğitimde ölçme araçları ve özellikleri, ölçme ve değerlendirme süreci. |
3. Hafta |
Geleneksel ölçme araçları, yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar. |
4. Hafta |
Çoktan seçmeli sınavlar, doğru-yanlış sınavları, eşleştirme sınavları, sözlü sınavlar. |
5. Hafta |
Gözlem, görüşme, performans değerlendirme. |
6. Hafta |
Öğrenci ürün dosyası, araştırma ödevleri, araştırma projeleri. |
7. Hafta |
Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri. |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde önemli hususlar. |
10. Hafta |
Öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesi |
11. Hafta |
Öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesi |
12. Hafta |
Alternatif değerlendirme yaklaşımları |
13. Hafta |
Ölçme ve değerlendirme sürecinde öğretmen, veli ve öğrencilerin rolü. |
14. Hafta |
Genel tekrar, final sınavı ile ilgili bilgi verme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Baker,D., (1989).Language Testing: A critical survey and practical guide. GB:Edward Arnold
Brown, D. ,(2010). Language Assessment: Principles and Classroom Practices.Longman
Farhady, H. , Jafarpour A., & Birjandi, P., (1995). Language skills testing: From theory to practice. Tehran: SAMT Publications
Heaton, J.B. ,(1988).Writing English Language Tests. New York: Longman
Hughes, A. (1996). Testing For Language Teachers. Cambridge: CUP
Madsen, H.S (1983) Techniques in Testing. Oxford: Oxford Univ. Press
Weir, C. (1990). Communicative Language Testing.UK: Prentice Hall |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|