Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun Karabıyık |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizcenin öğretiminde kullanılan öğretim malzemeleri, bunların değerlendirilmesi ve geliştirilmesi ile ilgili yeterliliklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği |
İDÖ ders gereçleri tasarımı kuram ve ilkeleri (örn.: gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; gereç değerlendirmesi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır; ÖÇ-1 İngilizcenin öğretiminde ders gereçleri tasarımı kuram ve ilkelerini (örn.: gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) bilir ve karşılaştırır. ÖÇ-2 Ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format, öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı arasındaki ilişkiyi inceler ve örnekler üzerinde çalışır. ÖÇ-3 Dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamalarını inceler ve uygular. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Uzaktan Eğitim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders ve kapsamı ile ilgili bilgilendirme |
2. Hafta |
Dil öğretim materyalleri ve malzeme geliştirmede güncel sorunlar |
3. Hafta |
Materyal değerlendirme |
4. Hafta |
Malzeme değerlendirmesi için kriterler geliştirmek |
5. Hafta |
Yeterlilik temelli öğretimde öğretme ve öğrenme materyalleri ve bunların geliştirilmesi |
6. Hafta |
Materyal Değerlendirme sunumları |
7. Hafta |
Materyal Değerlendirme sunumları |
8. Hafta |
Ara Sınav (Materyal değerlendirme raporu) |
9. Hafta |
Dijital hikayeler nasıl oluşturulur? |
10. Hafta |
Hikaye geliştirme |
11. Hafta |
Dijital hikaye geliştirme |
12. Hafta |
Dijital hikaye ile ilgili aktivite geliştirme |
13. Hafta |
Dijital hikaye ile ilgili aktivite geliştirme |
14. Hafta |
Dijital hikaye ile ilgili aktivite geliştirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 (%40 test + %60 materyal ve ilgili aktivite tasarım projeleri) |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 (Materyal ve ilgili aktivite tasarım projesi) |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Tomlinson, B. (2013). Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Tomlinson, B., & Masuhara, H. (2018). The complete guide to the theory and practice of materials development for language learning. Oxford: Wiley Blackwell. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|