Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı eğitimde proje hazırlama sürecinin öğretilmesi ve araştırma yapma, soru sorma, veri toplama, rapor yazma, sunum teknikleri vb. ilgili becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; alanyazın taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri konularını içermektedir. Eğitim alanında proje hazırlamak için temel bir giriş sağlamaktadır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1. Proje hazırlamaya ilişkin kavramları açıklar. 2. Proje hazırlama basamaklarını açıklar. 3. Proje uygulamaları ile eğitim-öğretim süreci arasında ilişki kurar. 4. Eğitim-öğretimde uygulanan projelerle ilgili araştırma yapar. 5. Eğitim-öğretim sürecinde uygulanmak üzere bir proje önerisi hazırlar. 6. Eğitim-öğretim sürecinde hazırlanmış projeleri değerlendirir. 7. Proje hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanışma, Dersin Tanıtımı, Proje Kavramı ve Proje Türleri
|
2. Hafta |
Eğitimde Proje Uygulamalarının Temel Dayanakları
|
3. Hafta |
Öğretim Programları ve Proje Tabanlı Öğrenme
|
4. Hafta |
Okullarda Proje Uygulamaları (TÜBİTAK, AB. vb)
|
5. Hafta |
Proje İçin Konu Seçimi ve Bilimsel Yöntem
|
6. Hafta |
Proje Konusuyla İlgili Alanyazın Taraması
|
7. Hafta |
Projenin Planlanması ve Yönetimi
|
8. Hafta |
Ara Sınav
|
9. Hafta |
Projede Bilimsel Yöntemin Uygulanması
|
10. Hafta |
Proje Raporu Hazırlama ve Geliştirme
|
11. Hafta |
Proje Raporunu Sonuçlandırma
|
12. Hafta |
Proje Değerlendirme ve İyi Örneklerin İncelenmesi
|
13. Hafta |
Proje Sunumları; Poster ve Broşür Hazırlama Teknikleri
|
14. Hafta |
Genel Değerlendirme
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
• Erdem, M. (2002). Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (22). • Büyüköztürk, S., Kılıç, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık. • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|