Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Bilim Tarihi ve Felsefesi | GKS003 | İngiliz Dili Eğitimi (2018-2019 Akademik Yılı ve Sonrası Program) | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
06 (Bahar) |
28 | - | - | - | - | 60 | 88 | 2 | 3 |
Ders Sorumluları | Dr.Öğr.Üyesi Muhittin ŞAHİN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bilim Tarihi ve Felsefesi adlı dersin amacı, öğrencilerin doğa bilimleri ve sosyal bilimler arasındaki ayrımı tanımalarını ve bu ayrımı dikkate alarak bilimin ilkçağdan günümüze tarihsel ve felsefi gelişimini incelemelerini ve sosyal bilimlerde yöntem değişimlerini takip edebilmelerini sağlamaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Bilim Tarihi ve Felsefesi adlı ders, doğa bilimleri ve sosyal bilimler sınıflandırmasını dikkate alarak bilimin ilkçağdan günümüze tarihsel ve felsefi gelişimini incelemeyi içermektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1. Bilimin temel ve belirleyici özelliklerini tanır. 2. Bilimin tarihsel ve felsefi gelişimini tanır. 3. Modern bilimin kuruluşunu ve gelişimini bilir. 4. Doğa bilimleri ve sosyal bilimlerini birbirinden ayırabilir. 5. Tarihsel süreç içinde çeşitli sosyal bilim ve sosyal bilim yöntemlerini sebep-sonuç ilişkileri içinde tanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Asimov, Isaac. (2006). Bilim ve Buluşlar Tarihi. (Çev. Elif Topçugil). İmge Kitabevi. Benton, Ted; Craib, Ian. (2008). Sosyal Bilim Felsefesi. (Çev., Ümit Tatlıcan, Berivan Binay). Sentez Yay. Gribbin, John. (2017). Bilim Tarihi. (Çev., Barış Gönülşen). Alfa Yayınları. Özlem, Doğan. (2016). Bilim Felsefesi. Notos Kitap Yayınevi. Unat, Yavuz; Topdemir, Hüseyin Gazi. (2014). Bilim Tarihi. Pegem Akademi Yayıncılık. Wooton, David. Bilimin İcadı: Bilim Devriminin Yeni Bir Tarihi. Yapı Kredi Yayınları. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
1: Çok düşük; 2: Düşük; 3: Orta; 4: Yüksek; 5: Çok yüksek |