Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı çalışanların performanslarının artması için, onların iş tatmini ve motivasyonlarının artmasını sağlayıcı teknikleri öğrenmektir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, işyerinde çalışan psikolojisi temelinde, çalışanların memnuniyet ve motivasyonunu arttırmak için gerekli çalışmaları kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1-Örgütsel davranışın kapsamının öğrenilmesi
2-Kişilik, tutumlar, davranışların öğrenilmesi
3- Çalışanların motivasyon faktörlerinin öğrenilmesi
4-Liderlik yaklaşımlarının teorik ve pratik olarak anlaşılması
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Örgütsel davranışın tanımı ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi |
2. Hafta |
Yönetim kuramları içerisinde örgütsel davranışın yeri |
3. Hafta |
Örgütsel davranışta kullanılan temel kavramlar |
4. Hafta |
Örgütsel davranış alanında güncel yaklaşımlar |
5. Hafta |
Motivasyon Kuramları |
6. Hafta |
Örgütsel İletişim |
7. Hafta |
Liderlik |
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
Örgütlerde takım çalışması |
10. Hafta |
Değişim ve çatışma yönetimi |
11. Hafta |
Stres Yönetimi |
12. Hafta |
Zaman Yönetimi |
13. Hafta |
Yaratıcı fikirlerin yönetimi |
14. Hafta |
Genel değerlendirmeler |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
➢ Sabuncuoğlu Zeyyat, Tüz, Melek Vergiliel (2013): Örgütsel Davranış, Aktüel Yayıncılık, Bursa.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 | PÇ11 | ÖÇ1 | 3 | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | | | | | | | | | |
|