MBS022


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Eğitim Sosyolojisi MBS022 İngiliz Dili Eğitimi (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
03
(Güz)
28 - - - - 90 118 2 4

Ders Sorumluları Dr.Öğr.Üyesi Muhittin ŞAHİN
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin eğitimin toplumun şekillenmesinde önemli bir olgu olduğunu ve bu olgunun toplumun tüm içerikleriyle bütünleşik bir yapıda oluşu konusunda farkındalığa sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği “Eğitim Sosyolojisi” adlı ders, toplumsal bir olgu ve olay olarak eğitimin toplumun tüm organlarıyla etkileşimini çeşitli düşünsel akımların bakış açısından incelenmesini içerir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1. Toplumsal bir kurum olarak eğitiminin önemini kavrar. 2. Eğitimi çeşitli perspektiflerden inceleyebilir. 3. Eğitim ve tabakalaşma arasındaki ilişkiyi tanır. 4. Eğitim sosyolojisinin önemini kavrar. 5. Eğitim ve toplum arasındaki ilişkiye yönelik güncel konuları tartışabilir. 6. Eğitim ve toplum etkileşiminde ortaya çıkan görünür sorunlara öneriler üretebilir.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Dersin tanıtımı: Bilimin ve sosyolojinin konusu olarak eğitim (Ünite 1)
2. Hafta Sosyolojinin temel kavramları: Toplumsal yapı, toplumsal davranış kalıpları (Ünite 5-10)
3. Hafta Sosyolojinin öncüleri ve eğitim hakkındaki görüşleri: İbn-i Haldun, A.Comte, K.Marx, E.Durkheim, Max Weber
4. Hafta Sosyolojinin öncüleri ve eğitim hakkındaki görüşleri: İbn-i Haldun, A.Comte, K.Marx, E.Durkheim, Max Weber
5. Hafta Toplumsal süreçler ve eğitim: Sosyalleşme, toplumsal tabakalaşma, toplumsal hareketlilik, toplumsal değişme
6. Hafta Toplumsal süreçler ve eğitim: Sosyalleşme, toplumsal tabakalaşma, toplumsal hareketlilik, toplumsal değişme
7. Hafta Temel sosyolojik teoriler açısından eğitim
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Temel sosyolojik teoriler açısından eğitim
10. Hafta Temel sosyolojik teoriler açısından eğitim
11. Hafta Toplumsal kurumlar ve eğitim: aile, din, ekonomi, siyaset
12. Hafta Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi
13. Hafta Kültür ve eğitim
14. Hafta Dersin kapanış tartışması: Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul (Ünite 7-8)
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%) -
Ödevler (%) -
Uygulamalar (%) -
Laboratuar (%) -
Projeler/Alan Çalışması (%) -
Seminerler/Çalışma Grupları (%) -
Final (%) 60
Diğer (%) -
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Doğan, İsmail. (2018). Eğitim Sosyolojisi: Kavramlar ve Sorunlar. Ankara: Nobel Yayınları. Dersin öğretim üyesinin ders sürecinde önereceği diğer kaynaklar.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

Ders Öğrenim Kazanımları

Program Yeterlilikleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

ÖÇ1

1

1

1

1

1

1

4

5

2

4

2

5

ÖÇ2

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

5

ÖÇ3

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

5

ÖÇ4

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

4

ÖÇ5

1

1

1

1

1

1

4

5

2

4

2

4

ÖÇ6

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

5