Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Abdulvahit ÇAKIR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
İngilizcede sesbilgisi açısından bilinen seslerin birçoğunu artikülatör terimlerle üretmeyi, yazmayı ve tarif etmeyi öğrenmek, İngilizce'de vurgu ve tonlama düzenlerini üretmeyi ve tanımlamayı öğrenmektir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders konuşma seslerini ve fonemleri fiziksel varlıklar (fonetik) ve dilbilimsel birimler (fonoloji) olarak inceler. Sesleri fiziksel unsurlar olarak görüntülemede odak, açıklayıcı açıklama üzerinedir: Konuşma sesleri nasıl yapılır? İngilizcede ses üretmek için ne tür hareketler ve ses yolları yapılandırmaları kullanılır? Seslerin yanı sıra, bu ders tonlama ve vurgu kalıplarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır; ÖÇ-1- ingilizce sesletimle ilgili bilinçlenmek ve pratik yapmak ÖÇ-2– İngilizce sesletimde fiziksel süreçleri tanımak ÖÇ-3– IPA fonetik alfabesini öğrenmek ÖÇ-4- İngilizce’de vurgu ve entonasyon kalıplarını öğrenmek ve pratik yapma |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Türkler için sorun çıkaran ünsüz sesler |
2. Hafta |
Türkler için sorun çıkaran ünlü sesler |
3. Hafta |
Fonemik analiz ve fonemik kimlik |
4. Hafta |
Kelime ögelerinin transkripti |
5. Hafta |
İngilizcenin doğa üstü fonemlerini inceleme |
6. Hafta |
Vurgu fonemlerinin uygulamaları |
7. Hafta |
Sesli fonemlerin uygulamaları |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Perdeli fonemlerin uygulamaları |
10. Hafta |
Diyaloglarda kelime vurgusu uygulamaları |
11. Hafta |
Diyaloglarda tamlama vurgusu uygulamaları |
12. Hafta |
Diyaloglarda cümle vurgusu uygulamaları |
13. Hafta |
Cümle vurgusunun diyaloglardaki basit ve birleşik cümlelerde kullanımı |
14. Hafta |
Cümle vurgusunun diyaloglardaki karmaşık ve bileşik karmaşık cümlelerde kullanımı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Baker, Ann, Ship or Sheep; An Intermediate Pronunciation Course, Cambridge University Press, 2006 Handouts |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
|