Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Sözcük Bilgisi | ELTC209 | İngiliz Dili Eğitimi (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
03 (Güz) |
42 | - | - | - | - | 45 | 87 | 3 | 3 |
Ders Sorumluları | Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Özkan | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce (English) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Sözcük dağarcığının geliştirilip, sözcüklerin gerekli bağlamlarda uygun bir şekilde kullanılmasına katkıda bulunmak, sözcüklerin anlam ve yapısal boyutlarının ilişkilendirilmesini sağlamak | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki; ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretme; sözlü ve yazılı dilde deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, anlam genişlemesi, daralması, yeni sözcük yapılması, deyimler, öbeksi eylemleri inceler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin (dersin adı) alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır; . ÖÇ-1 Sözcükler ve dil yapıları arasında ilişki kurar. ÖÇ-2 Sözlü ve yazılı dildeki deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, anlam iyileşmesi, atasözleri ve öbeksi eylemleri algılar ÖÇ-3 Ön ek ve son ekler yardımıyla sözcükler üretir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Channell.J &et .all (2000The Words You Need Oxford university. Press, Felicity O'Dell, McCarthy, M. (2001)English Vocabulary in Use,Cambridge Uni. Pr Schmitt, N., McCarthy, M. (1997) Vocabulary: Description, Acquisition and Pedagogy, Cambridge Uni. Press | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |