Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Burcu Tibet |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğretmenlik mesleğini topluma hizmet verme yaklaşımıyla tanıma. Gönüllülük çalışmalarının yönetimi, işleyişi ve projelendirilmesi hakkında bilgi sahibi olma. Gönüllülük çalışmaları için proje geliştirme /geliştirilmekte olan bir projeye katkıda bulunarak uygulama. |
Dersin İçeriği |
Gönüllülük çalışmaları, öğretmen adayının uygulama yapacağı alanı, hizmet verilecek bireyleri (toplum kesimini), değişik projeleri, kurum ve kuruluşları genel olarak tanımasını sağlayan, örgün ve yaygın eğitim kurumlarında verilen dersler dışında proje şeklinde gerçekleştirilen uygulamalara dayalı bir derstir. Bu dersin amacı, öğretmen adayının, toplumu ve öğretmenlik mesleğini topluma hizmet yönleriyle tanıması, lisans programında alacağı dersleri toplumsal açıdan da irdeleme duyarlılığına sahip olması ve sosyal sorumluluk bilinci geliştirmesidir. Bu ders, tüm öğretmen yetiştirme programlarında zorunlu olup bir yarıyıl verilir. Gerektiğinde iki yarıyılı kapsayabilir. Bu derste, öğretmen adaylarından yakın çevre toplumunun güncel sorunlarını belirlemeleri ve çözüm için projeler geliştirmeleri beklenmektedir. Öğretmen adaylarından ayrıca bu ders kapsamında panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılmaları beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. İşbirliğine dayalı çalışma becerilerini geliştirebilme 2. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilme 3. Bu projeleri uygulama ve sonuçlarını değerlendirebilme 4. Toplumda çeşitli sorunların olduğunun farkına varabilme ve bu sorunlara duyarlılık geliştirebilme 5. Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrama 6. Toplumun güncel sorunlarını belirler. 7. Topluma hizmet uygulamaları kapsamında çeşitli etkinlikler düzenler. 8. Öncelikle yakın çevresindeki toplumun ihtiyaçlarını araştırı, çevresini bilinçlendirir ve projeler hazırlar, hazırlanan projelere destek olur. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Toplumsal hizmete muhtaç bireylerin, ailelerin ve grupların belirlenmesi. Toplumsal hizmete muhtaç birey, aile ve gruplarla iletişim kurma teknikleri. |
2. Hafta |
Yardım edilecek okulların tespiti |
3. Hafta |
Yardım edilecek okulların tespiti |
4. Hafta |
Proje tekliflerini değerlendirme |
5. Hafta |
Alan uygulaması |
6. Hafta |
Alan uygulaması |
7. Hafta |
Alan uygulaması |
8. Hafta |
Değerlendirme |
9. Hafta |
Alan uygulaması |
10. Hafta |
Alan uygulaması |
11. Hafta |
Alan uygulaması |
12. Hafta |
Alan uygulaması |
13. Hafta |
Alan uygulaması |
14. Hafta |
Tamamlanan projelerin sunumu |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
|
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
100 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
|
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Coşkun, Hasan (2009) Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara. Dinçer, F. Çağlayan (Yayıma Hazırlayan) (2006) Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 200, Ankara. Erciyes Üniversitesi Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi (2008). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi THU Çalıştayı Rehberi (2009) YÖK Rehberi. (2006, 2007). |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | PY1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 5 | 3 | 0 | 0 | PY2 | 0 | 1 | 0 | 5 | 1 | 4 | 0 | 0 | PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY5 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 | PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY9 | 3 | 5 | 3 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY16 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY18 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY19 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY21 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PY22 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|