Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Başak Karateke |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, bireylerin gelişim özelliklerini inceleyerek ve öğrenme ilkelerinden yararlanarak eğitim ve öğretim faaliyetlerini verimli kılmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği |
Eğitim psikolojsi, gelişim ve öğrenme psikolojisi bulgularından hareketle, eğitim ve öğretimin nasıl gerçekleştiğini araştıran bilim dalıdır. Ders teorik ve uygulamaya dönük olarak bu bilim dalının bulgularını kullanmaya yönelik olarak tasarlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır:
Çocukların ve ergenlerin nasıl geliştikleri ve öğrendikleri hakkında bilgi edinmek.
Etkili öğrenme ve öğretme yollarını bilmek.
İyi bir öğretmenin özelliklerini bilmek.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin betimlenmesi ve temel kavramlar |
2. Hafta |
Eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri |
3. Hafta |
Bilişsel Gelişim: Piaget’nin Kuramı |
4. Hafta |
Dil gelişimi |
5. Hafta |
Sosyal ve duygusal gelişim |
6. Hafta |
Erikson’un psikososyal gelişim kuramı |
7. Hafta |
Ahlak gelişimi. Piaget ve Kohlberg'in kuramları |
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
Gelişimde bireysel farklılıklar |
10. Hafta |
Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen faktörler |
11. Hafta |
Öğrenme kuramları |
12. Hafta |
Eğitim ve öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları |
13. Hafta |
Bellek |
14. Hafta |
Öğrenme sürecinde motivasyon |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Slavin, R.E. (2017). Eğitim Psikolojisi. Kuram ve Uygulama. Çeviri Editörü: Prof. Dr. Galip Yüksel. Nobel Yayınevi. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|