MBS005


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Eğitim Antropolojisi MBS005 İngiliz Dili Eğitimi (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
03
(Güz)
28 - - - - 90 118 2 4

Ders Sorumluları Dr.Öğrt.Üyesi Muhittin ŞAHİN
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar -
Dersin Amacı Eğitim Antropolojisi adlı ders, okul kültürünü kuran pratiklerle öğrencilerin sosyo-kültürel arka planlarının etkileşimini anlamlandırmayı ve bir toplumsal kurum olarak okulun kültürel inşasının incelenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Eğitim Antropolojisi adlı ders, okul kültürünü kuran pratiklerle öğrencilerin sosyo-kültürel arka planlarının etkileşimini ve bir toplumsal kurum olarak okulun kültürel inşasının incelenmesini içermektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1. Antropoloji bilimini bilir. 2. Antropolojik bakış açısı kazanır. 3. Kültür ve kültürle ilgili kavramları tanır. 4. Okulların kültürel inşasını anlamlandırır. 5. Okul kültürüne etki eden dinamikleri tanır. 6. Okul kültürünün değişim ve dönüşümünü takip edebilir. 7. Okul kültürünün araştırılmasına yönelik yöntem bilgisi sahibi olur.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Dersin tanıtımı ve işleyiş düzeni
2. Hafta Antropolojinin konusu, temel kavramları, tarihçesi ve yöntemi
3. Hafta Sosyo-kültürel antropolojide temel yaklaşımlar
4. Hafta Antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları Kültür, kültürleşme, kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt kültür, ortak kültür
5. Hafta Eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri
6. Hafta Kültürler arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme
7. Hafta Bu haftaya kadar öğrenilenlerin yaşama uyarlanması ve tartışılması
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim
10. Hafta Küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim
11. Hafta Bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri
12. Hafta Bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri
13. Hafta Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim Türk aile yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri
14. Hafta Soru-Cevap, Dersin Kapanışı
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%) -
Ödevler (%) -
Uygulamalar (%) -
Laboratuar (%) -
Projeler/Alan Çalışması (%) -
Seminerler/Çalışma Grupları (%) -
Final (%) 60
Diğer (%) -
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Kaysılı, Ahmet (2020). Okul kültürünün sosyal inşası: bir eğitim antropolojisi araştırması. Ankara: Pegem Akademi. Meşeci Giorgetti, Filiz (2016). Eğitim ritüelleri. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Rasim, Ahmet (2019). Falaka. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. Basımı yapılmış herhangi bir eğitim antropolojisi kitabı (zorunlu değildir)
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

Ders Öğrenim Kazanımları

Program Yeterlilikleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

ÖÇ1

1

1

1

1

1

1

4

5

2

4

2

5

ÖÇ2

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

5

ÖÇ3

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

5

ÖÇ4

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

4

ÖÇ5

1

1

1

1

1

1

4

5

2

4

2

4

ÖÇ6

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

5

ÖÇ7

1

1

1

1

1

1

4

5

2

5

2

4