Ders Sorumluları
|
Dr.Öğrt.Üyesi Muhittin ŞAHİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Eğitim Antropolojisi adlı ders, okul kültürünü kuran pratiklerle öğrencilerin sosyo-kültürel arka planlarının etkileşimini anlamlandırmayı ve bir toplumsal kurum olarak okulun kültürel inşasının incelenmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Eğitim Antropolojisi adlı ders, okul kültürünü kuran pratiklerle öğrencilerin sosyo-kültürel arka planlarının etkileşimini ve bir toplumsal kurum olarak okulun kültürel inşasının incelenmesini içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir:
1. Antropoloji bilimini bilir.
2. Antropolojik bakış açısı kazanır.
3. Kültür ve kültürle ilgili kavramları tanır.
4. Okulların kültürel inşasını anlamlandırır.
5. Okul kültürüne etki eden dinamikleri tanır.
6. Okul kültürünün değişim ve dönüşümünü takip edebilir.
7. Okul kültürünün araştırılmasına yönelik yöntem bilgisi sahibi olur.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı ve işleyiş düzeni
|
2. Hafta |
Antropolojinin konusu, temel kavramları, tarihçesi ve yöntemi
|
3. Hafta |
Sosyo-kültürel antropolojide temel yaklaşımlar
|
4. Hafta |
Antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları
Kültür, kültürleşme, kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt kültür, ortak kültür
|
5. Hafta |
Eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri
|
6. Hafta |
Kültürler arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme
|
7. Hafta |
Bu haftaya kadar öğrenilenlerin yaşama uyarlanması ve tartışılması
|
8. Hafta |
Ara-sınav
|
9. Hafta |
Medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim
|
10. Hafta |
Küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim
|
11. Hafta |
Bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri
|
12. Hafta |
Bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri
|
13. Hafta |
Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim
Türk aile yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri
|
14. Hafta |
Soru-Cevap, Dersin Kapanışı
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kaysılı, Ahmet (2020). Okul kültürünün sosyal inşası: bir eğitim antropolojisi araştırması. Ankara: Pegem Akademi.
Meşeci Giorgetti, Filiz (2016). Eğitim ritüelleri. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
Rasim, Ahmet (2019). Falaka. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
Basımı yapılmış herhangi bir eğitim antropolojisi kitabı (zorunlu değildir) |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 |
|