Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Abdulvahit Çakır |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları tanıtmak, İngilizce öğretim programlarının tarihsel gelişimini ve güncel İngilizce öğretim programlarını detaylı bir şekilde kavratmaktır. |
Dersin İçeriği |
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademeler arasındaki İngilizce dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Öğrenciler öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları anlayabilirler. İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini bilirler. Güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri öğrenirler. Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni ve İngilizce Öğretim programını doğru bir şekilde ilişkilendirebilirler. Programlarda kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller ve ölçme değerlendirme yaklaşımlarını analiz edebilirler. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı ve giriş |
2. Hafta |
Ders tasarımı |
3. Hafta |
İhtiyaç analizi, ihtiyaç analizi yapmanın önemi |
4. Hafta |
İhtiyaç analizi, ihtiyaç analizi yapmanın önemi |
5. Hafta |
Ders tasarımı yaklaşımları |
6. Hafta |
Ders tasarımı yaklaşımları |
7. Hafta |
Dersin bileşenleri |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Ders programı tasarımı, ders planı yaklaşımları |
10. Hafta |
Ders programı tasarımı, ders planı yaklaşımları |
11. Hafta |
CEFR |
12. Hafta |
CEFR |
13. Hafta |
İngilizce program örnekleri |
14. Hafta |
Dersin değerlendirilmesi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Olshtain and Dubin. 2000. Course Design. Cambridge University Press., Brown J, 1995,Heinle Cengage Learning |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|