Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Burcu TİBET |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste, eğitim bilimlerinin kavramsal temellerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırarak daha sonra öğrenilecek eğitim konuları için bir altyapı oluşturmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği |
Bu derste eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler aktarılmaktadır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. 2. Eğimin psikolojik temellerini açıklar. 3. Eğitimin ekonomik ve hukusal temellerini açıklar. 4. Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin gelişimini yorumlar. 5. Eğitim alanındaki yeni yönelimleri değerlendirir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanışma |
2. Hafta |
Eğitim ile ilgili temel kavramlar
|
3. Hafta |
Eğitim ve psikoloji ilişkisi – Öğrenme Kuramları
|
4. Hafta |
Eğitim ve psikoloji ilişkisi – Öğrenme Kuramları
|
5. Hafta |
Eğitim ve psikoloji ilişkisi – Gelişim ve Gelişim Dönemleri
|
6. Hafta |
Eğitim ve psikoloji ilişkisi – Gelişim ve Gelişim Dönemleri
|
7. Hafta |
Arasınav odaklı Özet
|
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
Eğitim ve sosyoloji ilişkisi - Eğitimde Fırsat ve İmkan Eşitliği
|
10. Hafta |
Eğitimin hukuksal temelleri – Eğitimin amaç ve işlevleri
|
11. Hafta |
Eğitimin tarihsel temelleri
|
12. Hafta |
Öğretmen yetiştirme
|
13. Hafta |
Türk milli eğitim sistemi
|
14. Hafta |
Final sınavı odaklı Özet
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Toprakçı, E. (2016) Eğitbilim Pedandragoji, Ütopya Eğitim Dizisi, Ankara Erdoğan, İ., MeteY.A., Serin H. (2018) Çağdaş Eğitim Bilimleri, Murat Yayınları, Ankara
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | PY1 | | | | | | PY2 | | | | | | PY3 | X | X | X | X | X | PY4 | | | | | | PY5 | | | | | | PY6 | | | | | | PY7 | | | | | | PY8 | X | X | X | X | X | PY9 | | | | | | PY10 | | | | | | PY11 | | | | | | PY12 | | | | | | PY13 | | | | | | PY14 | | | | | | PY15 | | | | | | PY16 | X | X | X | X | X | PY17 | | | | | | PY18 | | | | | | PY19 | | | | | | PY20 | X | X | X | X | X | PY21 | X | X | X | X | X | PY22 | X | X | X | X | X |
|