Ders Sorumluları
|
Doç. Dr. Üyesi Ceyhun KARABIYIK |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin eleştirel okuma ve yazma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği |
Eleştirel düşünme yeteneği, tümevarım ve tümdengelim teknikleriyle çıkarım yapma ve satır aralarını okuma gibi ileri düzeyde okuma alt becerileri; Okuma metinlerinde yer alan bilgilerin incelenmesi, bütünlük, tutarlılık ve düzen gibi faktörlerin dikkate alınarak karşılaştırılması ve eleştirel ve birleştirici bir yaklaşımla tepki olarak makale yazılması, karşılaştırmalı, kategorik, neden-sonuç ve tartışma gibi çeşitli deneme türlerinde metinler üretilmesi, Kütüphane ve internet taraması, referans oluşturma. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Derse katılan ve yarıyıl sonunda başarılı olan öğrenciler aşağıdaki kazanımları elde edeceklerdir;
ÖÇ1 – İleri düzey alt becerilerden biri olan eleştirel düşünme yeteneğini kullanma
ÖÇ2 - Tümevarım ve tümdengelim tekniklerini anlama ve satır aralarını okuma
ÖÇ3 – Okuma metinlerindeki bilgileri analiz ederek eleştirel bir yaklaşımla makale yazmak
ÖÇ4 - Bütünlük, tutarlılık ve düzen gibi faktörleri dikkate alarak çeşitli makale türlerinde makaleler yazmak |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Psychology |
2. Hafta |
Psychology |
3. Hafta |
Careers |
4. Hafta |
Careers |
5. Hafta |
Health Sciences |
6. Hafta |
Health Sciences |
7. Hafta |
Collaboration |
8. Hafta |
Mid-term exam |
9. Hafta |
Collaboration |
10. Hafta |
Technology |
11. Hafta |
Technology |
12. Hafta |
Language |
13. Hafta |
Language |
14. Hafta |
Final Exam |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Williams, J., Ostrowska, S., & Sowton, C. (2019). Unlock 5: Reading, writing, & critical thinking. Cambridge University Press. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 |
|