ELTC102


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Okuma ve Yazma Becerileri 2 ELTC102 İngiliz Dili Eğitimi (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
02
(Bahar)
42 - - - - 50 92 3 3

Ders Sorumluları Doç. Dr. Üyesi Ceyhun KARABIYIK
Dersin Sunulduğu Dil İngilizce (English)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar -
Dersin Amacı Öğrencilerin eleştirel okuma ve yazma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği Eleştirel düşünme yeteneği, tümevarım ve tümdengelim teknikleriyle çıkarım yapma ve satır aralarını okuma gibi ileri düzeyde okuma alt becerileri; Okuma metinlerinde yer alan bilgilerin incelenmesi, bütünlük, tutarlılık ve düzen gibi faktörlerin dikkate alınarak karşılaştırılması ve eleştirel ve birleştirici bir yaklaşımla tepki olarak makale yazılması, karşılaştırmalı, kategorik, neden-sonuç ve tartışma gibi çeşitli deneme türlerinde metinler üretilmesi, Kütüphane ve internet taraması, referans oluşturma.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Derse katılan ve yarıyıl sonunda başarılı olan öğrenciler aşağıdaki kazanımları elde edeceklerdir; ÖÇ1 – İleri düzey alt becerilerden biri olan eleştirel düşünme yeteneğini kullanma ÖÇ2 - Tümevarım ve tümdengelim tekniklerini anlama ve satır aralarını okuma ÖÇ3 – Okuma metinlerindeki bilgileri analiz ederek eleştirel bir yaklaşımla makale yazmak ÖÇ4 - Bütünlük, tutarlılık ve düzen gibi faktörleri dikkate alarak çeşitli makale türlerinde makaleler yazmak
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Psychology
2. Hafta Psychology
3. Hafta Careers
4. Hafta Careers
5. Hafta Health Sciences
6. Hafta Health Sciences
7. Hafta Collaboration
8. Hafta Mid-term exam
9. Hafta Collaboration
10. Hafta Technology
11. Hafta Technology
12. Hafta Language
13. Hafta Language
14. Hafta Final Exam
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Williams, J., Ostrowska, S., & Sowton, C. (2019). Unlock 5: Reading, writing, & critical thinking. Cambridge University Press.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

 

Ders Öğrenim Kazanımları

Program Yeterlilikleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

ÖÇ1

5

1

1

1

1

3

2

1

1

1

3

3

ÖÇ2

5

1

1

1

1

3

1

1

1

3

3

4

ÖÇ3

5

1

1

1

1

2

1

1

1

3

3

3

ÖÇ4

5

1

1

1

1

3

1

1

1

2

3

2