Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Sevilay Aydemir |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğretimle ilgili temel kavramları, öğretim sürecinde öğrenci ve öğretmen, öğrenme ve öğretim stilleri, öğretimi planlama, öğretim ilkeleri, öğrenmeöğretme modelleri ve stratejileri, öğretim yöntemleri, teknikleri, öğretim ve eğitim durumları ilişkisi konuları incelenerek; öğretim sürecinden daha iyi verim alabilmek ve istenilen düzeyde öğrenmeyi gerçekleştirmek için öğretimin nasıl yapılacağı becerisi kazanmak |
Dersin İçeriği |
Derste, öğretimle ilgili temel kavramlar, öğretim sürecinde öğrenci ve öğretmen, öğrenme ve öğretim stilleri, öğretimi planlama, öğretim ilkeleri, öğrenme-öğretme modelleri ve stratejileri, temel öğretim yöntemleri, öğretim teknikleri, öğretim ve eğitim durumları ilişkisi konuları bulunmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alan öğrenci:
Öğretimle ilgili temel kavramları açıklar. Öğretim sürecinde öğrencilerin öğretmenler tarafından tanınması gereken özelliklerini açıklar. Öğretim sürecinde öğretmenin rolünü açıklar. Öğretim sürecinde iletişim ve öğelerini açıklar. Öğretmenin sınıfta iletişimi kolaylaştıran ve engelleyici tutum ve davranışlarını açıklar. Öğrenme stili modellerini açıklar. Öğretim stillerini açıklar. Öğretimin planlanmasında temel unsurları açıklar. Öğretimin planlanmasında dikkate alınması gereken öğeleri kavrar. Öğretim planları hazırlar. Öğretim ilkelerini açıklar. Öğrenme-öğretme modelleri ve stratejilerini tanır. Temel öğretim yöntemlerini açıklar. Öğretim tekniklerini açıklar. Öğretim ve eğitim durumları ilişkisini açıklar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı, öğretimle ilgili temel kavramlar |
2. Hafta |
Öğretim sürecinde öğrenci ve öğretmen |
3. Hafta |
Öğretim sürecinde iletişim |
4. Hafta |
Öğrenme stilleri |
5. Hafta |
Öğretimin planlanmasında temel unsurlar |
6. Hafta |
Öğretim planlarının hazırlanması |
7. Hafta |
Öğretim ilkeleri, öğrenme öğretme modelleri |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Öğrenme Öğretme Stratejileri |
10. Hafta |
Temel öğretim yöntemleri |
11. Hafta |
Temel öğretim yöntemleri |
12. Hafta |
Öğretim teknikleri |
13. Hafta |
Öğretim teknikleri |
14. Hafta |
Öğretim ve eğitim durumları ilişkisi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Güven, S., Özerbaş M.A. (Ed.)(2018). Öğretim ilke ve yöntemleri, 3. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Demirel, Ö. (2012). Öğretim ilke ve yöntemleri öğretme sanatı,19. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Taşpınar, M. (2015). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri, 7. Baskı, Ankara:EDGE Yayıncılık |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |