Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Dilbilim I | ELTC205 | İngiliz Dili Eğitimi (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
03 (Güz) |
28 | - | - | - | - | 60 | 88 | 2 | 3 |
Ders Sorumluları | Prof. Dr. Abdulvahit Çakır | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce (English) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin geleneksel ve çağdaş dil çalışmalarındaki temel ayrımları, kavramları, dilin özellikle yapısal boyutunu (ses, biçimbirim, sözdizimi) inceleyerek bu bilgilerin yabancı dil öğretimiyle ilişkileri konusunda bilinç geliştirmeleridir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Dilin kökeni; insan dili ve öteki iletişim dizgeleri arasındaki ayrımlar; sesbilgisi, sesbilim, biçimbilgisi ve sözdiziminde temel kavramlar; dilin yapı ve anlam boyutu; dilbilimin yapısal düzlemlerinin dil öğretimiyle ilişkilerinin incelenmesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır; ÖÇ-1Bilgi ve davranış geliştirdiklerinde dile ilişkin daha bütüncül ve bilimsel bir bakış açısına sahip olma ÖÇ-2Dilin değişik düzlemlerinden yola çıkarak dil öğretiminde yapısal boyuttaki çalışmaları değerlendirebilecek ve bunları etkili biçimde uygulayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Victoria,F., Rodman,R. & Hyams, N. (Tenth Edition) An introduction to language. Calder Foundation, NewYork, USA. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |