Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı eğitimde proje hazırlama sürecinin öğretilmesi ve araştırma yapma, soru sorma, veri toplama, rapor yazma, sunum teknikleri vb. ilgili becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; alanyazın taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri konularını içermektedir. Eğitim alanında proje hazırlamak için temel bir giriş sağlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1. Proje hazırlamaya ilişkin kavramları açıklar. 2. Proje hazırlama basamaklarını açıklar. 3. Proje uygulamaları ile eğitim-öğretim süreci arasında ilişki kurar. 4. Eğitim-öğretimde uygulanan projelerle ilgili araştırma yapar. 5. Eğitim-öğretim sürecinde uygulanmak üzere bir proje önerisi hazırlar. 6. Eğitim-öğretim sürecinde hazırlanmış projeleri değerlendirir. 7. Proje hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanışma, Dersin Tanıtımı, Proje Kavramı ve Proje Türleri |
2. Hafta |
Eğitimde Proje Uygulamalarının Temel Dayanakları |
3. Hafta |
Öğretim Programları ve Proje Tabanlı Öğrenme |
4. Hafta |
Okullarda Proje Uygulamaları (TÜBİTAK, AB. vb) |
5. Hafta |
Proje İçin Konu Seçimi ve Bilimsel Yöntem |
6. Hafta |
Proje Konusuyla İlgili Alanyazın Taraması |
7. Hafta |
Projenin Planlanması ve Yönetimi |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Projede Bilimsel Yöntemin Uygulanması |
10. Hafta |
Proje Raporu Hazırlama ve Geliştirme |
11. Hafta |
Proje Raporunu Sonuçlandırma |
12. Hafta |
Proje Değerlendirme ve İyi Örneklerin İncelenmesi |
13. Hafta |
Proje Sunumları; Poster ve Broşür Hazırlama Teknikleri |
14. Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Erdem, M. (2002). Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (22). • Büyüköztürk, S., Kılıç, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık. • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler, Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|