Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Abdulvahit Çakır |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Dersin amacı sosyodilbilimsel faktörlerin ve bunların dil kullanımını ve dil öğretimini nasıl etkilediğinin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin çok kültürlü ve çok dilli bir sınıfa hitap eden dil öğretim stratejilerini uyarlamak ve tasarlamak için eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders çok dilliliğin rolüne vurgu yaparak çok kültürlü ortamlarda dil öğretiminin karmaşıklıklarını incelemektedir. Ayrıca, kapsamlı dil öğretimi için farklı dilsel geçmişlerin ve etkili stratejilerin sunduğu zorluklar ve fırsatlar incelenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Öğrenciler farklı kültürler ve dilin kültürel kimliği şekillendirmedeki rolü hakkında artan bir farkındalık geliştireceklerdir.
Öğrenciler, çok dilli öğrencilere daha iyi uyum sağlamak için dil bilgilerini ve dil öğretme becerilerini geliştireceklerdir.
Öğrenciler, öğrencilerinin dilsel çeşitliliğini tanıyan ve değer veren kapsayıcı ve eşitlikçi öğrenme ortamları yaratmayı öğreneceklerdir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Introduction to Multilingualism and Multiculturalism |
2. Hafta |
Language Diversity and its Impact |
3. Hafta |
Sociolinguistics and Multilingualism |
4. Hafta |
Second Language Acquisition |
5. Hafta |
Teaching Methods for Multilingual Classrooms |
6. Hafta |
Inclusive Language Education |
7. Hafta |
Language Assessment in Multilingual Contexts |
8. Hafta |
Midterm |
9. Hafta |
Content and Language Integrated Learning (CLIL) |
10. Hafta |
Classroom Management in Multilingual Settings |
11. Hafta |
Cultural Sensitivity and Global Citizenship |
12. Hafta |
Multilingualism and Professional Development |
13. Hafta |
Revision |
14. Hafta |
Final |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Aronin, L., & Singleton, D. (2012). Multilingualism (Vol. 30). John Benjamins Publishing. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|