Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Gültekin Boran |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu ders göstergebilimi ve onun dil öğretimiyle ilişkisini tanımlamayı ve öğrencilerin göstergebilimin temel kavramlarını ve göstergebilim ile dil öğretimi arasındaki ilişkiyi anlamalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, edebiyat ve dil sanatları metinlerini analiz etmek için göstergebilimin uygulanmasına yönelik prosedürleri ve dil öğretimi bağlamında göstergebilimin temel ilkelerini içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu 14 haftalık dersin sonunda öğrenciler göstergebilimin dil öğretimini nasıl geliştirebileceğine dair güçlü bir anlayışa sahip olacak ve göstergebilim ilkelerini dil öğretimi uygulamalarına uygulamaya hazır hale gelecektir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Introduction to Semiotics and Language Teaching |
2. Hafta |
Sign, Signifier, and Signified in Language |
3. Hafta |
Semiotic Analysis of Language Texts |
4. Hafta |
Semiotics and Language Acquisition |
5. Hafta |
Multimodal Communication in Language Teaching |
6. Hafta |
Semiotics and Language Assessment |
7. Hafta |
Midterm |
8. Hafta |
Semiotics in Second Language Teaching |
9. Hafta |
Culture, Semiotics, and Language Teaching |
10. Hafta |
Technology, Semiotics, and Language Learning |
11. Hafta |
Semiotics Project and Application |
12. Hafta |
Course Reflection and Future Applications |
13. Hafta |
Course Reflection and Future Applications |
14. Hafta |
Final |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Van Lier, L. (2004). Semiotics and Language Education. Springer.
Kress, G. (2010). Multimodality, Learning and Communication: A Social Semiotic Frame. Routledge. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|