ELTE015


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Göstergebilim ve Dil Öğretimi ELTE015 İngiliz Dili Eğitimi (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
06
(Bahar)
28 90 118 2 4

Ders Sorumluları Dr. Öğr. Üyesi Gültekin Boran
Dersin Sunulduğu Dil İngilizce (English)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar -
Dersin Amacı Bu ders göstergebilimi ve onun dil öğretimiyle ilişkisini tanımlamayı ve öğrencilerin göstergebilimin temel kavramlarını ve göstergebilim ile dil öğretimi arasındaki ilişkiyi anlamalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders, edebiyat ve dil sanatları metinlerini analiz etmek için göstergebilimin uygulanmasına yönelik prosedürleri ve dil öğretimi bağlamında göstergebilimin temel ilkelerini içerir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu 14 haftalık dersin sonunda öğrenciler göstergebilimin dil öğretimini nasıl geliştirebileceğine dair güçlü bir anlayışa sahip olacak ve göstergebilim ilkelerini dil öğretimi uygulamalarına uygulamaya hazır hale gelecektir.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Introduction to Semiotics and Language Teaching
2. Hafta Sign, Signifier, and Signified in Language
3. Hafta Semiotic Analysis of Language Texts
4. Hafta Semiotics and Language Acquisition
5. Hafta Multimodal Communication in Language Teaching
6. Hafta Semiotics and Language Assessment
7. Hafta Midterm
8. Hafta Semiotics in Second Language Teaching
9. Hafta Culture, Semiotics, and Language Teaching
10. Hafta Technology, Semiotics, and Language Learning
11. Hafta Semiotics Project and Application
12. Hafta Course Reflection and Future Applications
13. Hafta Course Reflection and Future Applications
14. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Van Lier, L. (2004). Semiotics and Language Education. Springer. Kress, G. (2010). Multimodality, Learning and Communication: A Social Semiotic Frame. Routledge.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi