Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Abdulvahit Çakır |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. %70 devam zorunludur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, edimbiliminin temel kavramları ve kuramlarını ve edimbiliminin temel kavramlarının ve kuramlarının İngilizce öğretimine uygulanmasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği |
Edimbiliminin temel kavramları ve kuramları, edimbiliminin temel kavramlarının ve kuramlarının İngilizce öğretimine uygulanması |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Öğrenci anlam bilimi ve edimbilimi arasındaki benzerlikleri ve farkları sıralar. Öğrenci bir söz edimlerini çözümler. Öğrenci duruma bağlı sözceleri sınıflandırır ve örneklendirir. Öğrenci temel edimbilimi kavramlarının ve kuramlarının İngilizce öğretimindeki uygulamalarını tartışır. Öğrenci söz edimlerinin öğretimi için etkinlikler hazırlar. Öğrenci duruma bağlı sözcelerin öğretimi için etkinlikler hazırlar. Öğrenci söz edimleri için testler hazırlar. Öğrenci duruma bağlı sözceler için testler hazırlar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş |
2. Hafta |
Sosyopragmatik; pragmalinguistik |
3. Hafta |
Bağlam kuramı |
4. Hafta |
Bağlam kuramı ve İngilizce öğretimi |
5. Hafta |
Söz edimleri kuramı |
6. Hafta |
Söz edimleri kuramı ve İngilizce öğretimi |
7. Hafta |
Gözden geçirme |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Kalıp sözler ve İngilizce öğretimi |
10. Hafta |
Metafor kuramı ve İngilizce öğretimi |
11. Hafta |
Duruma bağlı sözceler |
12. Hafta |
Duruma bağlı sözceler |
13. Hafta |
Duruma bağlı sözceler |
14. Hafta |
Edimbiliminde ölçme ve değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
O’Keefe, A., Clancy, B., & Adolphs, S. (2011). Introducing pragmatics in use. London and New York: Routledge. Brown, P. and Levinson, S. (1987). Politeness: Some Universals in Language Usage. UK: Cambridge University Press. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Program Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma | | | X | | | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi | | | X | | | Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma | | | X | | | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisi | | | X | | | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisi | | | X | | | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi | | | | | X | Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi | | | X | | | Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi | | | | | X | Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi | | | | | X | Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi | | | X | | | Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi | | | | | X | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi | | | X | | | İngilizceyi anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisi | | | | | X | Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi | | | | | X |
|