Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Gültekin Boran |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders öğretmen adaylarına İngilizceyi görev odaklı öğrenme ve öğretme konusunda, ve İnglizce dilbilgisi ve kelime bilgisi öğretimi alanlarında bilgi ve beceri kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği |
Görev odaklı dil öğretim yöntemi: Teoriler ve Uygulamalar Öğrenme ile ilgili görevler (aktiviteler) ve dil öğretimi müfredatı Görev odaklı dil öğretimi yöntemi: 1. ve 2. aşamalar Görev odaklı dil öğretimi yöntemi: 3. aşama ve ders örneklerinin incelenmesi Görev odaklı ders planı hazırlama ve sunma Sunumlar |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır; ÖÇ-1 izledikleri ders örneklerini profesyonel bir biçimde eleştirebilecekler ve gereken durumlarda izlenen dersi geliştirmek için öneriler sunabileceklerdir ÖÇ-2 öğretecekleri konu ve öğrencilerinin İngilizce seviyesi, ilgi alanları, zihinsel olgunlukları gibi temel faktörleri göz önünde bulundurarak etkili ders planlaması yapabileceklerdir. ÖÇ-3 İngilizce kelime öğretmek için iletişime dayalı aktiviteler geliştirebileceklerdir ÖÇ-4 İngilizce dilbilgisi öğretmek için iletişime dayalı aktiviteler geliştirebileceklerdir ÖÇ-5 Öğretmen adayları görev odaklı dil öğretimi yönteminin dayandığı teorileri anlayabileceklerdir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Test etmenin önemi |
2. Hafta |
Dilin alt becerilerini test etme |
3. Hafta |
Sözcük Bilgisi test etme |
4. Hafta |
Sözcük Bilgisi test etme |
5. Hafta |
Grameri Test Etme |
6. Hafta |
Telaffuzu Test etme |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
İletişim Becerilerini Test Etme |
9. Hafta |
Okuma Becerisini Test Etme |
10. Hafta |
Yazma Becerisini Test Etme |
11. Hafta |
Dinleme Becerisini Test Etme |
12. Hafta |
Konuşma Becerisini Test Etme |
13. Hafta |
Dilbilgisi Öğretimi için Demolar |
14. Hafta |
Dilbilgisi Öğretimi için Demolar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Madsen, H. S. (1983). Techniques in Testing. Oxford University Press, 200 Madison Ave., New York, NY. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY16 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY17 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY18 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY19 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY20 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY21 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY22 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY23 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY24 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY26 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY27 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY28 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY29 | 5 | 5 | 5 | 5 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |