Ders Sorumluları
|
Dr. Öğrt. Üyesi Muhittin ŞAHİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Dersin amacı içerik açısından zengin edebi metinlerin dil öğretiminde hangi alanlarda kullanılabileceğini araştırmak ve edebiyatın dil öğrenimini ve öğrencilerini hem dilsel hem de sanatsal olarak nasıl zenginleştirebileceğini göstermektir. |
Dersin İçeriği |
Bu derste İngiliz ve Amerikan edebiyatından seçilen kısa hikâyelerin tamamı ve romanlardan seçilen alıntılar dil ve biçem açısından incelenir ve bu eserlerin dil öğretiminde nasıl kullanıldığını gösteren çeşitli etkinliklerden örnekler sunulur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir:
1. Edebiyatın dil öğretimindeki yerini belirler.
2. Edebiyatın kültür öğretimindeki yerini bilir.
3. Edebi metinlerin dil sınıfında ders materyali olarak kullanılmasını başarır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Introduction: What is literature?
|
2. Hafta |
Approaches to the study of literature
|
3. Hafta |
How to select literary texts in language teaching classrooms
|
4. Hafta |
Use of short stories for language teaching purposes
A sample lesson plan
|
5. Hafta |
Student presentations:
- “The story of an hour” by Kate Chopin
- “Hills like White animals” by Ernest Hemingway
|
6. Hafta |
Sudent presentations:
- “The spectacles” by Edgar Allan Poe
- “The Gift of the Magi” by O Henry
|
7. Hafta |
On what we have learned until now and reflections from students
|
8. Hafta |
Ara-sınav
|
9. Hafta |
Teaching english through novels
|
10. Hafta |
How to use a novel
Using novels to teach discrete language skills
|
11. Hafta |
Student presentations: any novel read before can be choosen (a list also will be given in the semester)
|
12. Hafta |
Student presentations: any novel read before can be choosen (a list also will be given in the semester)
|
13. Hafta |
Student presentation: any novel read before can be choosen (a list also will be given in the semester)
|
14. Hafta |
Questions & Answers, Discussion
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
20 |
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
İnan, B. and Yüksel, D. (2013). Literaure and language teaching: a course book. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Lazar, G. (1993). Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers. Cambridge University Press.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 |
|