Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan ÖZKAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrencileri konuşma ve yazma becerilerinin öğretiminde eğitmek ve bu becerileri kullanabilme |
Dersin İçeriği |
Konuşma, yazma öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin ayrıntılı biçimde incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır; ÖÇ-1 Etkili konuşma aktiviteleri hazırlama ve değerlendirme ÖÇ-2 Konuşma becerilerindeki problemleri tanımlama ve onlarla başa çıkma ÖÇ-3 Yazma becerilerini değerlendirirken farklı yaklaşımlar kullanma ÖÇ-4 Yazma öncesi ve sonrası aktiviteleri oluşturma ÖÇ-5 Yazma aktivitelerini daha iletişimsel hale getirme ÖÇ-6 Hatalar ve yanlışlar arasındaki farkı anlama ÖÇ-7 Sınıfta yapılan hatalar ve yanlışlarla başa çıkma |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse giriş |
2. Hafta |
Konuşma becerisinin öğretimi |
3. Hafta |
Konuşma becerisinin öğretimi |
4. Hafta |
Konuşma becerisinin öğretimi |
5. Hafta |
Sınıfta konuşma hatalarıyla ilgilenme |
6. Hafta |
Öğrenci sunuları |
7. Hafta |
Öğrenci sunuları |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Yazma becerisinin öğretimi |
10. Hafta |
Yazma becerisinin öğretimi |
11. Hafta |
Yazma becerisinin öğretimi |
12. Hafta |
Sınıfta yazma hatalarıyla ilgilenme |
13. Hafta |
Sınıfta yazma hatalarıyla ilgilenme |
14. Hafta |
Sınıfta yazma hatalarıyla ilgilenme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
10 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
H. Douglas Brown. Principles of Language Learning and Teaching. Addison Wesley Longman, Inc. Pearson 2000. Scrivener, Jim. Learning Teaching; Teacher Development Series. Harley Court, Jordan Hill, Oxford OX2 8EJ ; Heinemann English Language Teaching, 1994. TannerR osie,C.Green:Tasks forTeacher Education :Longman ,Inc,Harlow ,1998 |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | PY4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | PY6 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | PY7 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | PY8 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | PY9 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | PY10 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY11 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | PY12 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | PY13 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | PY14 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | PY15 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | PY16 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | PY17 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | PY18 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | PY19 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY20 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | PY21 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | PY22 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | PY23 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | PY24 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | PY25 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | PY26 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | PY27 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | PY28 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | PY29 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |