Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Burcu TİBET |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
"Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi" dersi, öğretmen adaylarının eğitim sistemini örgütsel bir yapı olarak tanımalarını ve eğitim sisteminin yönetim sürecini kavramalarını amaçlayan bir derstir. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersi kapsamında; Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitim sisteminin yasal dayanakları, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okulun örgüt özellikleri, eğitim programının, öğrenci işlerinin, iş gören işlerinin, destek ve bütçe işlerinin yönetimi gibi konuların incelenerek öğretmen adaylarının Türk Eğitim Sistemi ve okul yönetiminin farklı boyutlarını anlamalarına ve bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği |
Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk Eğitim sisteminin yapısı; Türk Eğitim sisteminin düzenleyen temel yasalar; Milli Eğitim Bakanlığı’nın taşra ve yurt dışı örgütü; Türk Eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri, sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretim ile ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Türk Eğitim Sistemini, bütünsel ve bölümleriyle tanımlar 2. Türk Eğitim Sisteminin örgüt ve yönetim yapısını açıklar 3. Türk Eğitim Sisteminin sorunlarına çağdaş ve bilimsel çözüm önerileri sunar 4. Okul yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanışma |
2. Hafta |
Toplumsal bir Kavram olarak Eğitim Hizmeti |
3. Hafta |
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı |
4. Hafta |
Sistem Kuramları ve Eğitime Sistem Yaklaşımı |
5. Hafta |
Örgüt ve Yönetim Kuramları |
6. Hafta |
Modern Yönetim Kuramlari Ve Yeni Yaklaşımlar |
7. Hafta |
Yönetim Süreçleri |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Okul Yöneticisinin Davranışı |
10. Hafta |
Bir Örgüt Olarak Okul |
11. Hafta |
Okulun Yönetimi |
12. Hafta |
Okul-Çevre İlişkileri |
13. Hafta |
Eğitim ve Öğretimde Etik |
14. Hafta |
Öğretmen İşe Alım Süreci |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders Sorumlusu tarafından hazırlanan Ders notları Başaran, İ. E. ve Çınkır, Ş. (2013). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. (4. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi. Lunenberg, F.C., Ornstein, A.C. (2013) Eğitim Yönetimi, Nobel Akademik Yay. Dan.Tic.Ltd.Şti., Ankara |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | | PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | | PY4 | 3 | 1 | 4 | 4 | | PY5 | 4 | 4 | 3 | 4 | | PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | | PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | | PY8 | 4 | 3 | 4 | 4 | | PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | | PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | | PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | | PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | | PY13 | 4 | 4 | 5 | 5 | | PY14 | 2 | 1 | 2 | 2 | | PY15 | 2 | 4 | 2 | 2 | | PY16 | 2 | 3 | 4 | 4 | | PY17 | 1 | 1 | 1 | 1 | | PY18 | 1 | 1 | 1 | 1 | | PY19 | 5 | 5 | 5 | 5 | | PY20 | 3 | 2 | 4 | 4 | | PY21 | 4 | 4 | 4 | 4 | | PY22 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
|