MBS006


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Eğitim Tarihi MBS006 İngiliz Dili Eğitimi (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
07
(Güz)
28 - - - - 90 118 2 4

Ders Sorumluları Dr.Öğrt.Üyesi Muhittin ŞAHİN
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar -
Dersin Amacı Eğitim Tarihi adlı dersle tarihin en eski dönemlerinden günümüze kadar geçen sürede eğitim olgusunun ve kurumlarının felsefi ve toplumsal temelleri ile tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Eğitim Tarihi adlı ders, tarihin en eski dönemlerinden günümüze kadar geçen sürede eğitim etkinliğinin öğretilmesi ve kurumsal yapısının felsefi ve toplumsal temellerle tanıtılmasını içermektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1. Eskiçağdan yakınçağa dünyada eğitim tarihinin gelişimini tanır. 2. Eskiçağdan yakınçağa eğitim kurumlarını listeler ve karşılaştırır. 3. Eğitim tarihine iz bırakmış olan kişileri tanır. 4. Eğitimin fikir dünyası ve toplumsal yapıyı birbiriyle ilişkilendirebilir. 5. Eğitimin geleceği hakkında değerlendirme yapabilir.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Dersin tanıtımı: Eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları
2. Hafta Antik dönemde eğitim - Eski Çin Kültürü ve Eğitim - Eski Hint Uygarlığında Kültür ve Eğitim - Ortadoğu Kültür ve Uygarlıkları (Sümer, Babil, Mısır, Akad ve Asurlar) ve Eğitim
3. Hafta Antik dönemde eğitim - Eski İsrail Toplumunda Eğitim ve Kültür - Eski İran’da Kültür ve Eğitim - Anadolu Kültür ve Uygarlıklarında Eğitim
4. Hafta Antik dönemde eğitim - Antik Yunan Kültürü ve Uygarlıklarında Kültür ve Eğitim - Eski Roma Kültürü ve Uygarlığı
5. Hafta - Semavi Dinlerde Çocukluk ve Çocuk Eğitimi - Ortaçağ’da Kültür ve Eğitim - Ortaçağ İslam Dünyasında Eğitim
6. Hafta Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim - Rönesans’ta ne oldu? - Hümanizm akımı İtalya’da hümanist pedagoji (da Feltre, Vegio) Almanya’da hümanist pedagoji (Erasmus von Rotterdam) Fransa’da hümanist pedagoji (de Montaigne) İngiltere’de hümanist pedagoji İspanya’da hümanist pedagoji - Dünyanın geri kalanında neler oluyordu? - Reform süreci nasıl gerçekleşti ve neler oldu? - Reform sürecinin eğitim ideali Martin Luther - Karşıt-Reformasyon Akımı Cizvit Okulları
7. Hafta Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim - 17.yy’ın yöntem çağı ve bu süreçte eğitim - Aydınlanma nedir? ve nasıl gerçekleşti? John Locke ve eğitim görüşü Ansikolopedicilik ve eğitim Laisizm ve eğitim Eğitimde doğaya yönelik ve J.J. Rousseau Fransız İhtilali ve eğitimde reform planları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim
10. Hafta Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim
11. Hafta Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim Milli/ ulus devletlerinin doğması ve milli eğitim sistemlerinin gelişmesi - Endüstri dönemine nasıl girildi ve modern toplumun çeşitli veçheleri - Milli eğitim sistemlerine doğru eğitimi etkileyen düşünceler von Humboldt Ahlak eğitimi ve I.Kant Milliyetçi eğitim ve Fitche Devletçi eğitim ve Hegel
12. Hafta Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim Milli/ ulus devletlerinin doğması ve milli eğitim sistemlerinin gelişmesi - Eğitimde pragmatizmin doğuşu. Herbert Spencer - Eğitimde reform akımları J. Dewey J.H. Pestalozzi F.W.A. Fröbel L.N. Tolstoy
13. Hafta Postmodern toplum tartışmaları ve eğitim - Frankfurt okulu, eleştirel pedagoji süreci ve uygulamaları - 21.yy’ın dijital ağlar üzerinden öğrenme süreci
14. Hafta Dersin kapanış Tartışması: - Eğitimin geleceği, okulsuz bir topluma doğru mu gidiliyor?
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%) -
Ödevler (%) -
Uygulamalar (%) -
Laboratuar (%) -
Projeler/Alan Çalışması (%) -
Seminerler/Çalışma Grupları (%) -
Final (%) 60
Diğer (%) -
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Bu dersin içeriğini bütüncül olarak içeren az sayıda da olsa kitap bulunmaktadır. Söz konusu kitapların bazıları aşağıda listelenmiştir. 1. Doğan, İsmail. (2020). Eğitim Tarihi: Dönemler, Kültürler Uygarlıklar. Ankara: Nobel Yayınevi 2. Aytaç, Kemal. (2009). Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

Ders Öğrenim Kazanımları

Program Yeterlilikleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

ÖÇ1

1

1

1

1

1

1

5

4

1

4

1

5

ÖÇ2

1

1

1

1

1

1

5

4

1

4

1

5

ÖÇ3

1

1

1

1

1

1

5

4

1

4

1

5

ÖÇ4

1

1

1

1

1

1

5

4

1

4

1

5

ÖÇ5

1

1

1

1

1

1

5

4

1

4

1

5