Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı: Eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları
|
2. Hafta |
Antik dönemde eğitim
- Eski Çin Kültürü ve Eğitim
- Eski Hint Uygarlığında Kültür ve Eğitim
- Ortadoğu Kültür ve Uygarlıkları (Sümer, Babil, Mısır, Akad ve Asurlar) ve Eğitim
|
3. Hafta |
Antik dönemde eğitim
- Eski İsrail Toplumunda Eğitim ve Kültür
- Eski İran’da Kültür ve Eğitim
- Anadolu Kültür ve Uygarlıklarında Eğitim
|
4. Hafta |
Antik dönemde eğitim
- Antik Yunan Kültürü ve Uygarlıklarında Kültür ve Eğitim
- Eski Roma Kültürü ve Uygarlığı
|
5. Hafta |
- Semavi Dinlerde Çocukluk ve Çocuk Eğitimi
- Ortaçağ’da Kültür ve Eğitim
- Ortaçağ İslam Dünyasında Eğitim
|
6. Hafta |
Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim
- Rönesans’ta ne oldu?
- Hümanizm akımı
İtalya’da hümanist pedagoji (da Feltre, Vegio)
Almanya’da hümanist pedagoji (Erasmus von Rotterdam)
Fransa’da hümanist pedagoji (de Montaigne)
İngiltere’de hümanist pedagoji
İspanya’da hümanist pedagoji
- Dünyanın geri kalanında neler oluyordu?
- Reform süreci nasıl gerçekleşti ve neler oldu?
- Reform sürecinin eğitim ideali
Martin Luther
- Karşıt-Reformasyon Akımı
Cizvit Okulları
|
7. Hafta |
Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim
- 17.yy’ın yöntem çağı ve bu süreçte eğitim
- Aydınlanma nedir? ve nasıl gerçekleşti?
John Locke ve eğitim görüşü
Ansikolopedicilik ve eğitim
Laisizm ve eğitim
Eğitimde doğaya yönelik ve J.J. Rousseau
Fransız İhtilali ve eğitimde reform planları
|
8. Hafta |
Arasınav
|
9. Hafta |
Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim
|
10. Hafta |
Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim
|
11. Hafta |
Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim
Milli/ ulus devletlerinin doğması ve milli eğitim sistemlerinin gelişmesi
- Endüstri dönemine nasıl girildi ve modern toplumun çeşitli veçheleri
- Milli eğitim sistemlerine doğru eğitimi etkileyen düşünceler
von Humboldt
Ahlak eğitimi ve I.Kant
Milliyetçi eğitim ve Fitche
Devletçi eğitim ve Hegel
|
12. Hafta |
Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim
Milli/ ulus devletlerinin doğması ve milli eğitim sistemlerinin gelişmesi
- Eğitimde pragmatizmin doğuşu.
Herbert Spencer
- Eğitimde reform akımları
J. Dewey
J.H. Pestalozzi
F.W.A. Fröbel
L.N. Tolstoy
|
13. Hafta |
Postmodern toplum tartışmaları ve eğitim
- Frankfurt okulu, eleştirel pedagoji süreci ve uygulamaları
- 21.yy’ın dijital ağlar üzerinden öğrenme süreci
|
14. Hafta |
Dersin kapanış Tartışması:
- Eğitimin geleceği, okulsuz bir topluma doğru mu gidiliyor?
|