ELTE022


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Avrupa Standartlarında Dil Öğrenimi, Öğretimi ve Değerlendirme ELTE022 İngiliz Dili Eğitimi (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
08
(Bahar)
28 90 118 2 4

Ders Sorumluları Doç. Dr. Ceyhun Karabıyık
Dersin Sunulduğu Dil İngilizce (English)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin Avrupa dil çerçevesinin önemini anlamalarını ve bu teorilerin sonuçlarını dil öğretimine uygulamalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders, Diller için Avrupa Ortak Referans Çerçevesi'ne (CEFR) odaklanarak Avrupa standartları çerçevesinde dil öğrenmeyi, öğretmeyi ve değerlendirmeyi içerir. Öğrenciler, Avrupa standartlarına uygun olarak dil edinimi, pedagojik yaklaşımlar ve değerlendirme uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Öğrenciler CEFR yeterlilik seviyelerini ve tanımlayıcıları belirleyebilir ve dil öğrenme teorilerini öğretim uygulamalarına bağlayabilirler.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Introduction to European Language Frameworks
2. Hafta CEFR Descriptors and Levels
3. Hafta Classroom Pedagogy and CEFR
4. Hafta Classroom Pedagogy and CEFR
5. Hafta Interpreting CEFR in Assessment
6. Hafta Interpreting CEFR in Assessment
7. Hafta Midterm
8. Hafta Language Learning Strategies
9. Hafta Technology in Language Teaching and Assessment
10. Hafta Quality Assurance in Language Assessment
11. Hafta Adapting to Diverse Learners
12. Hafta International Perspectives on CEFR
13. Hafta International Perspectives on CEFR
14. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar North B. (2014), The CEFR in practice, Cambridge University Press, Cambridge. North B., Angelova M. and Rossner R. (2018), Language course planning, Oxford University Press, Oxford. Piccardo E. and North B. (2019), The action-oriented approach: a dynamic vision of language education, Multilingual Matters, Bristol.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi