Ders Sorumluları
|
Doç. Dr. Ceyhun Karabıyık |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin Avrupa dil çerçevesinin önemini anlamalarını ve bu teorilerin sonuçlarını dil öğretimine uygulamalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, Diller için Avrupa Ortak Referans Çerçevesi'ne (CEFR) odaklanarak Avrupa standartları çerçevesinde dil öğrenmeyi, öğretmeyi ve değerlendirmeyi içerir. Öğrenciler, Avrupa standartlarına uygun olarak dil edinimi, pedagojik yaklaşımlar ve değerlendirme uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Öğrenciler CEFR yeterlilik seviyelerini ve tanımlayıcıları belirleyebilir ve dil öğrenme teorilerini öğretim uygulamalarına bağlayabilirler. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Introduction to European Language Frameworks |
2. Hafta |
CEFR Descriptors and Levels |
3. Hafta |
Classroom Pedagogy and CEFR |
4. Hafta |
Classroom Pedagogy and CEFR |
5. Hafta |
Interpreting CEFR in Assessment |
6. Hafta |
Interpreting CEFR in Assessment |
7. Hafta |
Midterm |
8. Hafta |
Language Learning Strategies |
9. Hafta |
Technology in Language Teaching and Assessment |
10. Hafta |
Quality Assurance in Language Assessment |
11. Hafta |
Adapting to Diverse Learners |
12. Hafta |
International Perspectives on CEFR |
13. Hafta |
International Perspectives on CEFR |
14. Hafta |
Final |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
North B. (2014), The CEFR in practice, Cambridge University Press, Cambridge.
North B., Angelova M. and Rossner R. (2018), Language course planning, Oxford University Press, Oxford.
Piccardo E. and North B. (2019), The action-oriented approach: a dynamic vision of language education, Multilingual Matters, Bristol. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|