Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Yabancı dil eğitimi öğretmeni yetiştirilmesinde, anadili İngilizce olan ve olmayan öğrencilerin dinleme-anlama-konuşma alışkanlıklarını geliştirmek, aksansız ve akıcı konuşma becerilerini edinmelerini olgunlaştırmak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği |
Eğitimsel Sesbilgisi alanında Türklere sorun çıkaran parçalararası ünlü ve ünsüz sesler uygulamalı olarak ve telaffuz açılarından çalışılır; sözcük transkripsiyonları yapılır. Eğitimsel Sesbilimi alanında, vurgu, durgu ve ses tınısı sesbirimlerinin parçalarüstü incelemelerle saptanır. Bu sesbirimlerin entenasyon çalışmaları, cümle türleri, diyaloglar ve okuma parçaları üzerinde araştırılmaları, pratikleri ve uygulamaları yapılır. Öğrencilerin anadilden gelen telaffuz ve entenasyonlarla ilgili aksan arızaları saptanır ve standart İngilizcedeki aksan edinmeleri sağlanır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Türkler için sorun çıkaran ünsüz sesler |
2. Hafta |
Türkler için sorun çıkaran ünlü sesler |
3. Hafta |
Fonemik analiz ve fonemik kimlik |
4. Hafta |
Kelime ögelerinin transkripti |
5. Hafta |
İngilizcenin doğa üstü fonemlerini inceleme |
6. Hafta |
Vurgu fonemlerinin uygulamaları |
7. Hafta |
Sesli fonemlerin uygulamaları |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Perdeli fonemlerin uygulamaları |
10. Hafta |
Kelime vurgusunun birincil, ikincil, üçüncül ve zayıf stres açısından uygulamaları |
11. Hafta |
Diyalog ve paragraflarda cümle vurgusu uygulamaları |
12. Hafta |
Diyalog uygulamaları: Transkripsiyon yaklaşımı, transkripsiyon tekniği ve haptik |
13. Hafta |
Tonlama açısından diyalog ezberlemesi |
14. Hafta |
Bağlantılı konuşmalarda İngilizce tonlama uygulamaları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Prentice Hall Literature:The English Tradition.Prentice Hall Inc.New Jersey:1981 Prentice Hall Literature:The American Tradition.Prentice Hall Inc.New Jersey:1981 |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 5 | 3 | 4 | PY3 | 1 | 2 | 2 | PY4 | 2 | 2 | 1 | PY5 | 3 | 2 | 2 | PY6 | 2 | 1 | 1 | PY7 | 4 | 4 | 4 | PY8 | 4 | 5 | 4 | PY9 | 2 | 2 | 1 | PY10 | 1 | 1 | 1 | PY11 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 1 | 1 | 2 | PY13 | 1 | 1 | 1 | PY14 | 2 | 1 | 3 | PY15 | 2 | 3 | 1 | PY16 | 1 | 2 | 3 | PY17 | 1 | 1 | 2 | PY18 | 1 | 1 | 4 | PY19 | 1 | 1 | 2 | PY20 | 1 | 1 | 2 | PY21 | 2 | 4 | 3 | PY22 | 1 | 2 | 2 | PY23 | 1 | 1 | 5 | PY24 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 1 | 1 | 2 | PY26 | 3 | 5 | 4 | PY27 | 3 | 4 | 4 | PY28 | 4 | 4 | 3 | PY29 | 2 | 2 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |