ELTE020


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Sınıf İçi Etkileşim ve Dil Öğretimi ELTE020 İngiliz Dili Eğitimi (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
08
(Bahar)
28 90 118 2 4

Ders Sorumluları Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Özkan
Dersin Sunulduğu Dil İngilizce (English)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar -
Dersin Amacı Bu ders öğretmen adaylarının yabancı/ikinci dil öğretme becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilere sınıf etkileşimi ve dil öğretimi arasındaki ilişki hakkında düşünmeleri için çerçeveler sağlar.
Dersin İçeriği Bu ders, öğrencileri birden fazla öğretim modelinin yararlarını tartışmaya ve eleştirmeye, her modelin neyi gerektirdiğini anlamaya ve sınıftaki etkileşimli dil öğretim yöntemlerini görmeye teşvik eder.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Öğrenciler etkili dil öğrenme ortamları oluşturmak için içerik ve pedagojinin nasıl iç içe geçtiğini ve en iyi şekilde birleştirildiğini anlayacaklardır. Öğrenciler, öğretim etkinliklerini tasarlayıp uygulayarak ve daha sonra bu etkinliklerin sonuçlarını öğrenci eserleri (yani öğrencilerin ne söylediği, yaptığı veya yarattığı) temelinde değerlendirerek, öğrenme ve öğretme teorilerinin gerçek öğretim ortamlarında nasıl gerçekleştiğini görme fırsatına sahip olacaklardır.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Introduction
2. Hafta Instructional strategies
3. Hafta Instructional strategies
4. Hafta Teaching technologies
5. Hafta Teaching technologies
6. Hafta Micro teaching practices
7. Hafta Midterm
8. Hafta Micro teaching practices
9. Hafta Peer/group tasks
10. Hafta Peer/group tasks
11. Hafta Peer/group tasks
12. Hafta Peer/group tasks
13. Hafta Peer/group tasks
14. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Walsh, S. (2014). Classroom interaction for language teachers. TESOL International Association.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi