Ders Sorumluları
|
Doç. Dr. Ceyhun Karabıyık |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin farklı dil ve kültürel bağlamlarda kültürlerarası yeterlilik geliştirmelerini ve ayrıca dil öğretiminde kültürel farkındalık ve duyarlılığı geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, kültürün dil edinimi ve iletişimindeki rolünü vurgulayarak kültürlerarasılık ve dil öğretiminin kesişimini incelemektedir. Ayrıca, öğrenciler dil eğitiminde kültürlerarası yetkinliği geliştirmeye yönelik stratejileri keşfedeceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Öğrenciler kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde etkileşim kurma ve iletişim kurma yeteneğini göstereceklerdir. Ayrıca, kültürel duyarlılığı ve kültürel unsurları dil öğretimine entegre etme yeteneğini sergileyeceklerdir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
The Foundations of Interculturality |
2. Hafta |
Culture and Language Acquisition |
3. Hafta |
Developing Intercultural Sensitivity |
4. Hafta |
Multilingualism and Language Diversity in the Classroom |
5. Hafta |
Culture in Language Teaching Materials |
6. Hafta |
Adapting Language Teaching for Cultural Contexts |
7. Hafta |
Intercultural Competence in Practice: Real-World Scenarios |
8. Hafta |
Midterm |
9. Hafta |
Cross-Cultural Communication in Professional Settings |
10. Hafta |
Language Policies and Their Impact on Interculturality |
11. Hafta |
Intersecting Language and Culture: Case Studies |
12. Hafta |
Interculturality in Language Assessment |
13. Hafta |
Course Conclusion |
14. Hafta |
Final |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Corbett, J. (2022). An intercultural approach to English language teaching (Vol. 36). Multilingual matters. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|