Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Özkan |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Yaratıcı dramanın kuramsal temelini anlamak Öz ifadenin drama aktiviteleriyle gelişmesini sağlamak Öğrenenlerin kendi öz ifadelerinin gelişmesini sağlamak Öğrenenlerin kendi fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal becerilerinin farkına varmalarına yardımcı olmak ve bu becerilerin gelişmesini sağlamak Öğrenenlerin dil öğretiminde yaratıcı drama becerilerini sınıfta uygulayabilmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği |
Drama, genel amaçlarına uygun olarak canlandırmalarla (doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerle) yaratıcı dramanın bir ders, bir yöntem ve sanat eğitimi-estetik alan olduğunu, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle veren, İngilizce öğretmenin yaratıcı drama yöntemini kullanmadaki sorumlulukları üzerinde duran, öğrencilerin zihinsel, duyuşsal ve devinişsel olarak tümel gelişiminde yaratıcı dramanın etkililiğini vurgulayan, oyun ve drama ilişkisinin önemine değinen, uygulamalı çalışmalar yaptırılarak öğrencilere bilgi ve beceri kazandıran bir derstir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır; ÖÇ-1 Yaratıcı dramanın anlamı ve kapsamı ile, doğaçlama, pandomim ve rol yapma teknikleri hakkında gereken bilgi edinme ÖÇ-2 Öğretmen olarak kendi öğrencilerinin zihinsel, duygusal ve sosyal becerileri hakkındaki farkındalıklarını geliştirme becerisine sahip olma |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse Giriş Dersten Beklentiler Yaratıcı Drama Nedir? |
2. Hafta |
Yaratıcı Dramanın Hedefleri Yaratıcı Dramanın Yararları İmgelem ve Yaratıcılık |
3. Hafta |
Başarı için Tavsiyeler A. Drama Lideri olarak Öğretmen 1. Drama Ortamı Yaratmak |
4. Hafta |
2. Drama Aktivitelerini Düzenlemek ve Yürütmek 3. Özel Lider Stratejileri Kullanmak |
5. Hafta |
4. Doğaçlama |
6. Hafta |
5. Imgeleme 6. Hikaye Anlatımı |
7. Hafta |
B. Çocukları Drama ile Tanıştırmak 1. Somut Uyarıcılarla İmgelem Gücünü Arttırmak 2. Aksiyonla İmgelem Gücünü Arttırmak 3. Edebiyatta İmgelem Gücünü Arttırmak |
8. Hafta |
4. Duyusal Farkındalık Geliştirme-Dinleme 5. Farklı Düşünme—Açık uçlu sorular 6. İşitsel Ayırım ve Pandomim 7. Duyusal Farkındalık Geliştirme – Resimler ve Oyunlar |
9. Hafta |
Isınma ve Bitiş Bütünleştirici Tema Kullanımı |
10. Hafta |
1. İmgeleme 2. Çoklu duyusal Örnekler |
11. Hafta |
4. Mekan Boyutlarının Keşfetme 5. Ses Kullanımı |
12. Hafta |
6. Bitiş Öncesi Sakinleşme 7. Dönüt Almak ve İrdelemek |
13. Hafta |
Öğrenci Sunumları |
14. Hafta |
Öğrenci Sunumları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kelner, L. B. (1993). The Creative Classroom: A Guide for Using Creative Drama in the Classroom. Heinemann: Porstmouth, NH. Kotrell, J. (1987). Creative Drama in the Classroom. National Textbook Company. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|