Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Özkan |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı farklı program türlerini inceleyerek çocuklar için uygun program oluşturabilmek, Hikayeleri öğrenme amaçlı kullanarak dilbilgisi ve kelime öğretimi yapabilmek.Dört beceriyi,dilbilgisini,kelime bilgisini kullanarak ders planı hazırlayabilmek. |
Dersin İçeriği |
Erken öğrenen gruplar (5-12 yaş) için farklı izlence türleri (hikaye temelli, içerik temelli, tema temelli, görev temelli); seçilen izlence türünde çocuk edebiyatının etkili kullanımı, sınıf yönetimi, dil sunumu ve alıştırmaları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır; ÖÇ-1 Şarkı ,oyun ,kes yapıştır etkinlikleri, çoklu zeka kuramı,hikaye anlatımı gibi yollarla ikinci dil öğretimi yöntemlerini etkili biçimde kullanır ÖÇ-2çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerisi kazanır. ÖÇ-3Dersin sonunda öğrenciler sadece teorik bilgi değil aynı zamanda teorinin gerek malzeme uyarlama, geliştirme ve desenleme gerekse ünite yazarak programlar oluşturulması yoluyla uygulamaya dökebileceklerdir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş |
2. Hafta |
Hikaye anlatımı |
3. Hafta |
Çocuklarda hikaye kullanımı |
4. Hafta |
Hikaye seçimi |
5. Hafta |
Uygun materyal hazırlama ve örnek demo |
6. Hafta |
Öğrenci sunuları |
7. Hafta |
Öğrenci sunuları |
8. Hafta |
Öğrenci sunuları |
9. Hafta |
Dilbilgisi, kelime ve dört beceriyi kullanarak ders planı hazırlama |
10. Hafta |
Dilbilgisi, kelime ve dört beceriyi kullanarak ders planı hazırlama |
11. Hafta |
Örnek sunu |
12. Hafta |
Öğrenci sunuları |
13. Hafta |
Öğrenci sunuları |
14. Hafta |
Öğrenci sunuları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
10 |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Andrew Wright (2004)Storytelling with Children.Oxford:OUPhillips, S. (1993). Young Learners. Phillips, S. (1999). Drama with children. OUP:Oxford Reilly, V. and Ward, S.M.. (2000). Very Young Learners. OUP: Oxford Aydan Ersöz(2004) "Teaching English to Young Learners" |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 2 | 2 | 3 | PY2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 2 | 2 | 2 | PY4 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 2 | 2 | 3 | PY6 | 2 | 3 | 3 | PY7 | 3 | 3 | 2 | PY8 | 3 | 3 | 2 | PY9 | 2 | 3 | 2 | PY10 | 2 | 2 | 3 | PY11 | 1 | 2 | 2 | PY12 | 2 | 3 | 3 | PY13 | 3 | 4 | 4 | PY14 | 2 | 3 | 3 | PY15 | 5 | 4 | 4 | PY16 | 2 | 2 | 2 | PY17 | 5 | 4 | 4 | PY18 | 2 | 2 | 2 | PY19 | 2 | 2 | 2 | PY20 | 3 | 3 | 3 | PY21 | 3 | 2 | 2 | PY22 | 1 | 2 | 2 | PY23 | 1 | 1 | 1 | PY24 | 2 | 1 | 2 | PY25 | 2 | 1 | 2 | PY26 | 2 | 3 | 2 | PY27 | 3 | 3 | 3 | PY28 | 3 | 3 | 3 | PY29 | 3 | 3 | 3 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |