Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste yükseköğretimde öğrenim gören öğrencilerin, ortaöğretimdeki eksikliklerinin giderilmesi, ana dili bilincinin kazandırılması, dil- düşünce bağlantısı açısından Türkçeyi hem yazılı hem sözlü anlatımda doğru, iyi ve güzel kullanabilme yeteneğinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Cümlenin unsurlarını kavrar. Yazılı kompozisyon türlerini tanır. Edebiyat ve düşünce eserlerini inceleyebilir ve bu eserler üzerinde retorik uygulamalar yapabilir. Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kuralları bilir ve uygular. Dil yanlışlarını fark ederek düzeltir. Duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak en güzel biçimde anlatır. Düşünme çeşitlerini (bilimsel, sorgulayıcı, eleştirel yorumlayıcı, yaratıcı ve yapıcı düşünme) bilir ve uygular. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Cümle bilgisi: Kelime grupları, cümle ve cümleyi meydana getiren unsurlar. |
2. Hafta |
Cümle türleri. |
3. Hafta |
Cümle çözümlemeleri, cümle inceleme örnekleri. |
4. Hafta |
Kompozisyon: Kompozisyonda konu, düşünce ve ana düşünce. |
5. Hafta |
Tema, hayal, paragraf. |
6. Hafta |
Anlatım biçimleri. |
7. Hafta |
Resmî (formal) yazılar: Tutanak, karar, rapor, iş mektupları , öz geçmiş. |
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Yaratıcı, kurgusal yazılar. Düşünce ve bilgi aktaran yazılar. |
10. Hafta |
Dil yanlışları: Yazım ve noktalama işaretleri yanlışları. |
11. Hafta |
Dil yanlışları: Anlatım bozuklukları, sese dayalı yanlışlar. |
12. Hafta |
Sözlü anlatım türleri (hazırlıklı grup konuşmaları) : Açık oturum, sempozyum (bilgi şöleni), panel, forum, kolokyum. |
13. Hafta |
Sözlü anlatım türleri (hazırlıklı bireysel konuşmalar) : Konferans ve söylev. |
14. Hafta |
Bilimsel araştırmalar ve sunum teknikleri. |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ali Yakıcı- Mustafa Yücel- Mehmet Doğan- V. Savaş Yelok, Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2017.
Ali Yakıcı- Mustafa Yücel- Mehmet Doğan- V. Savaş Yelok, Turkish Language and Writing Skill for Universities, Yargı Publishing House, Ankara, 2017. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PQ1 | PQ2 | PQ3 | PQ4 | PQ5 | PQ6 | PQ7 | PQ8 | PQ9 | PQ10 | PQ11 | PQ12 | PQ13 | PQ14 | PQ15 | PQ16 | PQ17 | LO1 | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |