Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Başak Karateke |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrenme Güçlüğü’nün sebepleri, belirtileri ve eğitim ortamında ele alınmasına yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Öğrenme Güçlüğü’nün (ÖÖG) tüm boyutları ile ele alınmasını kapsayacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1.ÖÖG’ye yol açan biyolojik yapıları açıklar. 2.ÖÖG belirtilerini ve tanı ölçütlerini tanır. 3. ÖÖG alt tiplerini açıklar. 4. ÖÖG’nin yaş gruplarına göre değişimini açıklar. 5. ÖÖG olan bireyin akademik yaşantısını düzenler. 6. ÖÖG olan bireyin psikososyal ihtiyaçlarını açıklar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin içeriği, dersin gereklilikleri ve uygulama yönteminin tanıtılması. |
2. Hafta |
ÖÖG’ye Tarihsel Bakış |
3. Hafta |
ÖÖG’nin Nörobiyolojisi |
4. Hafta |
ÖÖG ve Bilgi İşleme Süreçleri |
5. Hafta |
Yaşam Boyu ÖÖG |
6. Hafta |
ÖÖG ve Eş Hastalanımlar |
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
ÖÖG Tanılama Yöntemleri |
9. Hafta |
ÖÖG Tedavi Yöntemleri |
10. Hafta |
Okulda ÖÖG |
11. Hafta |
Ailede ÖÖG |
12. Hafta |
Sosyal Duygusal Dünyada ÖÖG |
13. Hafta |
Eğitsel Stratejiler |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Bender, W. N. (2019). Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri. (Çev: H.Sarı). Ankara: Nobel Yay. Özmen, E.R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Hakkında Temel Bilgiler ve Uygulamalar. Ankara: Eğiten Kitap. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|