Ders Sorumluları
|
Dr.Öğrt.Üyesi Muhittin ŞAHİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir:
1. İnsan hakları kavramını ve tarihsel gelişimini açıklayabilir.
2. Temel insan hakları ve insan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşları bilir.
3. Demokrasi ve insan hakları eğitiminin Türkiye’deki uygulamalarını bilir.
4. Demokrasi ve insan haklarının eğitiminin nasıl yapılabileceğini bilir.
5. Demokrasi ve insan haklarının eğitimindeki uygulamaların etkililiği hakkında değerlendirme yapabilir.
6. Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir.
7. Çevresindekileri demokrasi ve insan hakları konusunda bilinçlendirir.
8. İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapabilir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş – Dersin amacı ve tanıtımı
|
2. Hafta |
İnsan haklarını anlayabilmek ve bir canlı türü olarak insan
- Demokrasiyi tanımlayıcı ilkeler
- Demokrasinin oluşabilmesi için bazı toplumsal koşullar
|
3. Hafta |
Demokrasinin ve insan haklarının tarihsel gelişimi
|
4. Hafta |
Demokrasinin ve insan haklarının tarihsel gelişimi
|
5. Hafta |
Demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları ve insan hakları
|
6. Hafta |
- İnsan haklarında eşitlik ilkesi ve ayırımcılık yasağı
- İnsan hakları ile ilgili uluslararası belgeler ve kuruluşlar |
7. Hafta |
İnsan haklarını bazı emsaller kararlar üzerinden anlayabilmek
|
8. Hafta |
Ara-sınav
|
9. Hafta |
Demokrasi eğitimi ve demokratik eğitim
|
10. Hafta |
- Aile ve demokrasi eğitimi
- İnsan hakkı olarak eğitim
|
11. Hafta |
- Okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi
- İlkokul eğitim programı ve demokrasi eğitimi
|
12. Hafta |
Ortaöğretim ve yükseköğretimde demokrasi eğitimi
|
13. Hafta |
Tartışma haftası:
- Demokratik bir eğitim uyguladığını ileri süren okul modelleri
- Demokratik okul ve sınıf ortamını, eğitim felsefi yaklaşımlarıyla betimleyebilir miyiz?
|
14. Hafta |
Soru-Cevap, Dersin Kapanışı
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
- |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | ÖÇ7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | ÖÇ8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 |
|