Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Faranak Abbaszad TEHRANİ |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
İngiliz Dili Eğitiminde 20. yüzyılda öne çıkan öğretim yaklaşımları, yöntemleri ve tekniklerini Türkiye gerçeğinde yorumlayarak değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği |
İngiliz Dili Eğitiminde 20. yüzyılda öne çıkan öğretim yaklaşımları, yöntemleri ve tekniklerini içermektedir |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Yaklaşım, yöntem ve teknik terimlerinin algılanması becerisinin kazanma
ÖÇ-2 İngilizcenin öğretiminin bilimsel olarak başladığı dönemlerdeki yöntemlerin anlaşılması becerisinin kazanma
ÖÇ-3 20. yüzyılda öne çıkan öğretim yaklaşımları, yöntemleri ve tekniklerinin anlaşılması becerisinin kazanma
ÖÇ-4 Öğrenilen yaklaşım, yöntem ve tekniklerin Türkiye gerçeğinde yorunlanabilme becerisinin kazanma
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dil Öğretiminin Kısa Tarihi ve Dil Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemlerin Doğası |
2. Hafta |
Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi |
3. Hafta |
İşitsel Dil Yöntemi |
4. Hafta |
Toplam Fiziksel Tepki ve Sessiz Yöntem |
5. Hafta |
Topluluk Danışmalı Dil Öğrenimi |
6. Hafta |
Esinlemeli Yöntem |
7. Hafta |
Çoklu Zeka ve Nörolinguistik Programlama |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Sözcüksel Yaklaşım |
10. Hafta |
İletişimsel Dil Öğretimi |
11. Hafta |
Doğal Yaklaşım ve İşbirliğine Dayalı Dil Öğrenimi |
12. Hafta |
İçeriğe Dayalı Öğretim |
13. Hafta |
Göreve Dayalı Dil Öğretimi |
14. Hafta |
Yöntem Sonrası Dönem |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Richards, Jack and Theodore S. Rodgers. 2001. Approaches and Methods in Language Teaching. CUP |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY2 | 4 | 4 | 5 | 5 | PY3 | 3 | 2 | 2 | 2 | PY4 | 1 | 1 | 2 | 2 | PY5 | 4 | 3 | 4 | 3 | PY6 | 3 | 3 | 3 | 4 | PY7 | 3 | 4 | 2 | 4 | PY8 | 4 | 3 | 3 | 2 | PY9 | 2 | 2 | 2 | 1 | PY10 | 1 | 3 | 3 | 1 | PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY12 | 2 | 3 | 2 | 2 | PY13 | 2 | 2 | 2 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |