Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Abdulvahit ÇAKIR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı dilbilimin çeşitli alanlarıyla dil öğretiminin ilişkileri konusunda genel bir görüş kazandırmak ve genel olarak dil öğretimine dilbilimin olası katkıları konusunda öğrencilerin duyarlığını arttırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Geleneksel ve çağdaş dil çalışmaları
Dilin bilimsel olarak incelenmesi
Dil teorileri
Dilsel görecelilik
Dilin işlevleri
Sözeylemler
Uygulamalı dilbilim
Dilbilim ve öğretim izlencesi
Anlambilim
Sesbilimi
Söz dizimi
Psikodilbilim
Sosyodilbilim alanlarının dil öğretimine katkıları
Çocuklarda birinci ve ikinci dil edinimi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Dilbilim ve dil öğretimindeki temel konulara ilişkin bilgi sahibi olma
ÖÇ-2 Dilbilimin yabancı dil öğretiminde ve genel olarak dil öğretimindeki önemini, yerini kavrama
ÖÇ-3 Dil öğretimi konusundaki temel sorunları ve araştırma konularını belirleyebilme
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Çağdaş dilbilim: başlıca konular; geleneksel ve çağdaş dil incelemeleri |
2. Hafta |
Sunular: Dil, dilin bilimsel olarak incelenmesi |
3. Hafta |
Dil değişkesi, lehçe, dilsel görecelik |
4. Hafta |
Dilin işlevleri, söz eylemler |
5. Hafta |
Dilbilim, uygulamalı dilbilim |
6. Hafta |
Bilimsel ve öğretimsel dilbilgisi |
7. Hafta |
Dilbilim ve dil öğretim izlencesi |
8. Hafta |
Ara sınavlar |
9. Hafta |
Dilbilgisi ve dil öğretimi |
10. Hafta |
Anlambilim ve dil öğretimi |
11. Hafta |
Psikodilbilim ve dil öğretimi |
12. Hafta |
Toplum dilbilim ve dil öğretimi |
13. Hafta |
Çocuk ve yetişkinlerin dil öğrenimi |
14. Hafta |
Temel konuların değerlendirilmesi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
20 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Allen,J.P.B&S.P.Corder.Papers in applied linguistics.OUP, 1967
…………..Readings for applied linguistics. OUP, 1973.
Demircan,Ö. Dünden bugüne Türkiyede yabancı dil.Remzi Kitabevi, 1988.
…………..Yabancı dil öğretim yöntemleri.Ekin Y, 1988
Corder,S.P.Introducing applied linguistics.Penguin, 1973.
Halliday,M.A.KThe linguistic sciences and language teaching.Longman, 1964.
Kelly,L.G. 25 centuries of language teaching.Newbury House, 1969.
Kocaman,A. ‘Uygulamalı dilbilim üzerine kuramsal bir yaklaşım denemesi.GDD,sayı 1, Ankara 1978.
Kocaman,A.&N.Osam.İngilizce öğretimi ve uygulamalı dilbilim terimleri sözlüğü.Hitit Y.,Ankara 2000.
Mackey, F. Language teaching analysis. Longman, 1965.
Stern, H.H. Fundamental concepts of language teaching.OUP, 1983.
Wilkins,D. Linguistics in language teaching. Arnold, 1972.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 4 | 4 | 5 | PY2 | 3 | 3 | 2 | PY3 | 1 | 2 | 2 | PY4 | 1 | 1 | 3 | PY5 | 2 | 2 | 1 | PY6 | 5 | 5 | 4 | PY7 | 4 | 3 | 2 | PY8 | 2 | 2 | 3 | PY9 | 1 | 1 | 2 | PY10 | 3 | 3 | 2 | PY11 | 2 | 2 | 1 | PY12 | 2 | 1 | 2 | PY13 | 1 | 1 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |