Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Faranak ABBASZAD TEHRANİ |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, dil öğreniminde, özelliklede ikinci dil öğreniminde temel oluşturan bilgileri ele almayı hedeflemektedir. Konular test hazırlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgilidir. Bunlara ek olarak, temel ölçme kavramları, dil sınavlarının özellikleri, bu testlerin değerlendirilmesi ve bu süreçlerin geliştirilmesi ele alınacaktır. Bu derslerde günümüzde kullanılan dil sınavları tartışılarak öğrenim sistemimizdeki yeri araştırılacaktır. |
Dersin İçeriği |
(a) Dil ölçme ve değerlendirmeleriyle ilgili önemli kavram ve konuları anlama
(b) Okullarda kullanılan değerlendirme sistemlerini yorumlama değerlendirme ve dönüt verme
(c) Yerel ve ulusal alanlarda kullanılan dil sunavları konusunda bilinçlendirme
(d) To enhance participants’ understanding of major issues and concepts in language testing and assessment theory and practices
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 öğretim ve değerlendirme arasındaki ilişkiyi belirleyebilme
ÖÇ-2 ölçme değerlendirme tekniklerini yorumlayabilmek
ÖÇ-3 değerlendirmenin temel amaçlarını ve türlerini anlayabilme
ÖÇ-4 güvenilirlik ve geçerlilik gibi önemli konularda bilgi sahibi olma ve bunları öğretim ortamlarında kullanabilme
ÖÇ-5 öğretim kurumlarında uygulanan sınav sistemlerini araştırıp yorumlama
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
INTRODUCTION TO THE COURSE
BRIEF HISTORY OF TESTING
|
2. Hafta |
TYPES OF TESTING |
3. Hafta |
VALIDITY, RELIABILITY AND PRACTICALITY |
4. Hafta |
ADMINISTRATION, TEST FAIRNESS AND ETHICS |
5. Hafta |
ASSESSING READING SKILLS |
6. Hafta |
ASSESSING LISTENING SKILLS |
7. Hafta |
ASSESSING WRITING SKILLS |
8. Hafta |
MIDTERM |
9. Hafta |
ASSESSING SPEAKING SKILLS |
10. Hafta |
ASSESSING GRAMMAR |
11. Hafta |
ASSESSING VOCABULARY |
12. Hafta |
CALT |
13. Hafta |
ASSESSING YOUNG LEARNERS |
14. Hafta |
ASSESSING YOUNG LEARNERS |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Brown, H. Douglas.. Language assessment, Principles and Classroom Practices. Pearson Education Inc, 2004.
Weir, Cyril J. Communicative Language Testing. Prentice Hall Int. Inc. Education Limited, 1990.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | PY1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | PY3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | PY6 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY7 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY9 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | PY10 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |