Ders Sorumluları
|
Lect. Dr. Ceyhun KARABIYIK |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Yüksek lisans öğrencilerinin araştırma etiğine uygun olarak bilimsel araştırma yöntem ve becerilerini öğrenmelerini ve uygulamalarını sağlamak ve tezin arka planını oluşturmak için bir araştırma ödevi tasarlama şansı vermek. |
Dersin İçeriği |
Araştırma yürütme süreci ve araştırma etiği, veri çeşitleri, veri toplama, analiz, yorumlama, raporlama ve değerlendirme, araştırma tasarımı türleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Dersin sonunda öğrenciler:
1. Eğitim araştırması ve araştırma etiği adımlarına ilişkin bir anlayış geliştirmek;
2. Toplanması, analizi, yorumlanması, raporlanması ve değerlendirilmesi dahil olmak üzere verilerin anlaşılması;
3. Araştırma tasarımı türlerine ilişkin bir anlayış geliştirin.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Araştırmaya Giriş ve Araştırma Etiği |
2. Hafta |
Araştırma Raporlaması, Araştırma Soruları ve Tekrarlama |
3. Hafta |
Yaygın Veri Toplama Araçları |
4. Hafta |
Yaygın Veri Toplama Araçları (Devam) |
5. Hafta |
Araştırma Değişkenleri, Geçerlik ve Güvenilirlik |
6. Hafta |
Nicel Araştırma |
7. Hafta |
Nitel ve Yorumlayıcı Araştırma |
8. Hafta |
Ara Sınavlar |
9. Hafta |
Karma Araştırma |
10. Hafta |
Kodlama |
11. Hafta |
Kodlama (devam) |
12. Hafta |
Sınıf Araştırması |
13. Hafta |
Araştırmanın Sonlandırılması ve Raporlanması |
14. Hafta |
Araştırmanın Sonlandırılması ve Raporlanması (Devam) |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
60 (70% assignments + 30% exam) |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 (70% assignments + 30% exam) |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association: The official guide to APA style (7th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Creswell, J. W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Creswell, J. W. (2015). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson.
Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (Fourth edition.). SAGE.
Mackey, A., & Gass, S. M. (2005). Second language research: Methodology and design. Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
Pallant, J. (2020). Spss survival manual: A step by step guide to data analysis using Ibm Spss. Routledge.
Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.). Boston, MA: Pearson. |
Staj / Uygulama |
- |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ 1 | ÖÇ 2 | ÖÇ 3 | PY1 | | | | PY2 | | | | PY3 | | | | PY4 | X | X | X | PY5 | | | | PY6 | | | | PY7 | | | | PY8 | X | X | X | PY9 | X | X | X | PY10 | X | X | X | PY11 | | | | PY12 | X | X | X | PY13 | X | X | X |
|