Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan ÖZKAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin ana amacı öğrencilerin bütünleşik dil öğretimi yöntemini kullanarak ana ve alt dil becerilerini
kazandırmaya yönelik nasıl ders planı, etkinlik ve ödev hazırlamaları gerektiğini göstermek ve uygulatmaktır.
|
Dersin İçeriği |
Bu ders iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda öğrenciler tüm ana dil becerileri ile alt becerileri bütünleşik
olarak nasıl öğretmeleri gerektiği konusunu kuramsal olarak incelerler. Bütünleşik dil öğretiminin temelleri ve ilgili
terminoloji öğrencilerle tartışılarak tanıtılır.
İkinci kısım ise öğrencilerin otonomi kazandırmak ve arttırabilmek için sınıfta hangi stratejileri hangi etkinliklerle
işleyebileceklerini uygulamalı olarak hazırlamalarını ve kullanmalarını kapsar.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Bütünleşik dil öğretimi yöntemi ile ders planı hazırlamak;
ÖÇ-2 Ana beceriler yoluyla alt becerilerin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlamak;
ÖÇ-3 Stratejileri öğretmek ve geliştirmek için etkinlikler hazırlamak;
ÖÇ-4 5E Modelinin ilkelerini ders planına uygulamak
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş |
2. Hafta |
Ayrık ve bütünleşik yaklaşımlar |
3. Hafta |
Konuşkan Yaklşım ve Yapısalcılık |
4. Hafta |
Örnek ders planları |
5. Hafta |
Yenilikçi ve üretici yetenekler; Strateji eğitimi |
6. Hafta |
Dinleme(Teori) |
7. Hafta |
Dinleme (Faaliyet ve görevler) |
8. Hafta |
Arasınav Haftası – Ders yok |
9. Hafta |
Okuma (Teori) |
10. Hafta |
Okuma (Faaliyet ve görevler) |
11. Hafta |
Konuşma ve yazma (Teori) |
12. Hafta |
Konuşma (Faaliyet ve görevler) |
13. Hafta |
Yazma (Faaliyet ve görevler) |
14. Hafta |
Ders değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Brown, H.D. 1994. Principles of Language Learning and Teaching. Englewood Cliffs NJ: Prentice
Hall Regents.
Brown, H. D. 2000. Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. 2nd ed. White Plains,
NY: Longman.
Burns, Anne and Richards, Jack. 2011. Tips for Teaching Listening: A Practical Approach. NY: Pearson Longman.
Celce-Murcia, M., ed. 2001. Teaching English as a second or foreign language. 3rd ed. Boston: Heinle & Heinle.
Council of Europe. 2001. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching,
assessment. Cambridge: CUP.
Deller, S. and Price, C. 2007. Teaching Other Subjects Through English (CLIL). Oxford University Press.
Harmer, Jeremy. 2004. How to Teach Writing. NY: Pearson Longman.
http://www.nclrc.org/essentials/reading/reindex.htm
http://www.nclrc.org/essentials/listening/liindex.htm
http://www.nclrc.org/essentials/speaking/spindex.htm
Mikulecky, Beatrice S. 2011. A Short Course in Teaching Reading: Practical Techniques for Building Reading
Power. NY: Pearson Longman.
Willis, Dave and Willis, Jane. 2007. Doing Task-Based Teaching. Oxford University Press.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | PY1 | 2 | 2 | 3 | 3 | PY2 | 2 | 3 | 3 | 2 | PY3 | 2 | 3 | 3 | 2 | PY4 | 1 | 2 | 2 | 1 | PY5 | 2 | 2 | 3 | 2 | PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY7 | 2 | 3 | 2 | 3 | PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY9 | 2 | 1 | 1 | 1 | PY10 | 3 | 3 | 2 | 2 | PY11 | 4 | 2 | 3 | 2 | PY12 | 3 | 3 | 1 | 1 | PY13 | 2 | 1 | 1 | 1 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |