Ders Sorumluları
|
Lect. Dr. Ceyhun Karabıyık |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Yüksek lisans öğrencilerinin araştırma etiğine uygun olarak bilimsel araştırma yöntem ve becerilerini öğrenmelerini ve uygulamalarını sağlamak ve tezin arka planını oluşturmak için bir araştırma ödevi tasarlama şansı vermek. |
Dersin İçeriği |
Araştırma yürütme süreci ve araştırma etiği, veri çeşitleri, veri toplama, analiz, yorumlama, raporlama ve değerlendirme, araştırma tasarımı türleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1. Eğitim araştırması ve araştırma etiği adımlarına ilişkin bir anlayış geliştirmek
2. Toplanması, analizi, yorumlanması, raporlanması ve değerlendirilmesi dahil olmak üzere verilerin anlaşılması
3. Araştırma tasarımı türlerine ilişkin bir anlayış geliştirmek.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Eğitim Araştırmasına Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımları Kullanarak Araştırma Yürütme Süreci ve Araştırma Yürütmede Önemli Etik Konular |
2. Hafta |
Literatürü İnceleme, Bir Amaç Belirleme ve Araştırma Soruları veya Hipotezler |
3. Hafta |
Nicel Verilerin Toplanması, Niceliksel Verilerin Analiz Edilmesi ve Yorumlanması |
4. Hafta |
Nitel Veri Toplama, Nitel Verilerin Analiz Edilmesi ve Yorumlanması |
5. Hafta |
Araştırma Raporlama ve Değerlendirme |
6. Hafta |
Deneysel Tasarımlar |
7. Hafta |
Korelasyonel Tasarımlar |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Anket Tasarımları |
10. Hafta |
Temelli Teori Tasarımları ve Etnografik Tasarımlar |
11. Hafta |
Anlatı Araştırma Tasarımları |
12. Hafta |
Karma Yöntem Tasarımları |
13. Hafta |
Eylem Araştırma Tasarımları |
14. Hafta |
Final Exam |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 (%70 ödevler + %30 sınav) |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 (%70 ödevler + %30 sınav) |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Creswell, J. W. (2012). Educational research Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Boston, MA Pearson.
Griffee, D. T. (2012). An introduction to second language research methods: Design and data. Berkeley, CA: TESL-EJ Publications.
Pallant, J. (2016). SPSS Survival Manual A Step By Step Guide to Data Analysis Using SPSS Program (6th ed.). London, UK McGraw-Hill Education.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ 1 | ÖÇ 2 | ÖÇ 3 | PY1 | | | | PY2 | | | | PY3 | | | | PY4 | X | X | X | PY5 | | | | PY6 | | | | PY7 | | | | PY8 | X | X | X | PY9 | X | X | X | PY10 | X | X | X | PY11 | | | | PY12 | X | X | X | PY13 | X | X | X |
|