Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Dr. Gültekin Boran |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Yüksek lisans öğrencilerini teori ve vakalar yoluyla mevcut dil programı değerlendirme anlayışları ile donatmak ve değerlendirme süreçlerinde değerlendirmelerinde ve araştırmalarında onlara yardımcı olacak değerlendirme tasarımı ve karar çerçevelerini oluşturmak. |
Dersin İçeriği |
Yabancı dil programı değerlendirmesinde değerlendirme amaçları, katılımcılar ve paydaşlarla ilgili zorluklar; değerlendirme kriterleri; veri; ve program yönetiminde değerlendirmenin rolü. Dil programı değerlendirmesini bilgilendiren değerlendirme teorisindeki gelişmeler. Sonuçların ölçülmesine alternatif olarak önerilen perspektifler. Dil programı değerlendirmesinin özel bağlamının incelenmesi. Politika bağlamında öğretmenlerin İngilizce öğretim becerilerinin ve mesleki gelişim ihtiyaçlarının değerlendirilmesi. Dil eğitimi politikasının geliştirilmesinde pilot programların değerlendirmeleri. Yüksek öğretimde değerlendirme uygulamalarının incelenmesi. Yabancı dil yeterliliğini değerlendirmek için değerlendirme çerçevelerinin incelenmesi. Yabancı dil programı değerlendirmesinde paylar, paydaşlık ve paydaşlar. Büyük ölçekli, öğretmen liderliğindeki ve yönetim liderliğindeki değerlendirmelerin tasarlanması ve uygulanması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1. Teori odaklı ve pratik bir yabancı dil programı değerlendirme anlayışına sahip olur;
2. Yabancı dil eğitim programlarının değerlendirilmesinde geliştirilecek ve uygulanacak çeşitli araştırma yöntemleri hakkında donanıma sahip olur; ve
3. Bağlama özgü yabancı dil programı değerlendirmelerini gerçekleştirebilir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin giriş ve gereksinimleri |
2. Hafta |
Ders tasarımı |
3. Hafta |
CFR |
4. Hafta |
CFR |
5. Hafta |
MEB İngilizce programı |
6. Hafta |
MEB İngilizce programı |
7. Hafta |
MEB İngilizce programı |
8. Hafta |
ARASINAV |
9. Hafta |
2.ve 3. Sınıflar İngilizce programının degerlendirilmesi |
10. Hafta |
4.ve 5. Sınıflar İngilizce programının degerlendirilmesi |
11. Hafta |
6.ve 7. Sınıflar İngilizce programının degerlendirilmesi |
12. Hafta |
Öğrenci sunusu |
13. Hafta |
Öğrenci sunusu |
14. Hafta |
Öğrenci sunusu |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kellaghan, T., Stufflebeam, D. L., & Wingate, L. A. (2003). International handbook of educational evaluation. Springer Netherlands
Kiely, R., & Rea-Dickins, P. (2005). Program evaluation in language education. New York Palgrave Macmillan.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 4 | 1 | 5 | PY2 | 3 | 3 | 1 | PY3 | 5 | 5 | 4 | PY4 | 2 | 2 | 2 | PY5 | 4 | 4 | 4 | PY6 | 2 | 2 | 2 | PY7 | 4 | 4 | 4 | PY8 | 4 | 4 | 4 | PY9 | 2 | 3 | 1 | PY10 | 1 | 1 | 1 | PY11 | 3 | 4 | 4 | PY12 | 3 | 1 | 2 | PY13 | 5 | 5 | 5 |
|