Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Abdulvahit ÇAKIR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrenciler akademik söylemle ilgili yaklaşımlar, modeller ve uygulamalar hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği |
Akademik söylemle ilgili yaklaşımlar, modeller, ve uygulamalar |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Akademik söylemle ilgili yaklaşımlar, modeller ve uygulamalar hakkında genel bilgi
Akademik söylemin yazılı ve sözlü türleri hakkında bilgi
Araştırma makalesinin yapısı hakkında bilgi
IMRAD ve CARS modellerinin uygulanması
Meta-söylem unsurlarının kullanım becerileri
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Introduction to, models, and applications pertaining to academic discourse |
2. Hafta |
Introduction to, models, and applications pertaining to academic discourse |
3. Hafta |
Spoken genres of academic discourse |
4. Hafta |
Written genres of academic discourse |
5. Hafta |
Written genres of academic discourse |
6. Hafta |
Structure of research article |
7. Hafta |
Ara Sınav (yazılı) |
8. Hafta |
IMRAD model |
9. Hafta |
IMRAD model |
10. Hafta |
CARS model |
11. Hafta |
CARS model |
12. Hafta |
CARS model |
13. Hafta |
Metadiscourse markers |
14. Hafta |
Metadiscourse markers |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
16 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
24 |
Uygulamalar (%) |
24 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
18 |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Laura Alba-Juez. (2009). Perspectives on discourse analysis: theory and practice. Cambridge Scholars Publishing.
2. Rasinger, Sebastian M. (2008). Quantitative research in linguistics: an introduction. Bloomsbury Academic.
3. Hua, Zhu. (2011). The language and intercultural communication reader. Taylor & Francis.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | PY1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | PY2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | PY3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | PY4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | PY5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | PY6 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | PY7 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | PY8 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | PY9 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY11 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | PY12 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | PY13 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |