Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan ÖZKAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı yabancı dil öğretiminde kullanılan ders malzemelerini tanıtmak, bu malzemelerin nasıl değerlendirildiğini ve geliştirildiğini vurgulamaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders yabancı dil öğretiminde kullanılan ders malzemeleri hakkındadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Adayların ders malzemelerini tanıma
ÖÇ-2 Adayların ders malzemelerini seçerken dikkat etmeleri gereken ölçütleri tanıma ve kullanma
ÖÇ-3 Adayların ders malzemelerinin yeterli olmadığı durumlarda bir adaptasyon yapabilme
ÖÇ-4 Adayların ders malzemesi olmadığı durumlarda malzeme geliştirebilme
ÖÇ-5 Adayların özellikle ders kitabı seçerken hangi ölçütleri nasıl kullanacaklarını kavrama
ÖÇ-6 Adayların yabancı dil öğretiminde teknolojiyi kullanabilme |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Kurs Tasarımı: Genel İlkeler ve Türkiye'deki Farklı İngilizce Öğretimi Programları |
2. Hafta |
İhtiyaç Analizi: İhtiyaç Analizi Yapmanın Önemi ve İhtiyaç Analizi Araçları |
3. Hafta |
Amaçlar ve Hedefler |
4. Hafta |
Müfredat Tasarımı: Müfredat Türleri |
5. Hafta |
Materyal Tasarımı |
6. Hafta |
Dil Öğretim Materyalleri Nelerdir? |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Materyallerin Değerlendirilmesi |
9. Hafta |
Materyal Seçimi |
10. Hafta |
Materyallerin Uyarlanması |
11. Hafta |
Materyallerin Geliştirilmesi |
12. Hafta |
Teknoloji ve Dil Öğretimi |
13. Hafta |
Öğretim ve Değerlendirme |
14. Hafta |
Kursun Değerlendirilmesi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Olshtain and Dubin. 2000. Course Design. Cambridge University Press. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | PY1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | PY2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | PY4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | PY5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | PY6 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | PY7 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | PY8 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | PY9 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | PY11 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | PY12 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY13 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |