Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun KARABIYIK |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
Öğrencinin danışmanı gözetiminde proje çalışmasını gerçekleştirdiği bir süreçtir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp, başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki ders öğrenim çıktılarını kazanırlar:
1.Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme.
2. Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilme.
3.Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilme.
4.Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders tanıtımı ve araştırma alanları üzerine tartışma. |
2. Hafta |
Dönem projesi konusunun belirlenmesi. |
3. Hafta |
Araştırma tasarımı. |
4. Hafta |
Araştırma tasarımı. |
5. Hafta |
Literatür araştırması. |
6. Hafta |
Literatür araştırması. |
7. Hafta |
Literatür araştırması. |
8. Hafta |
Literatür araştırması. |
9. Hafta |
Rapor hazırlama. |
10. Hafta |
Rapor hazırlama. |
11. Hafta |
Rapor hazırlama. |
12. Hafta |
Rapor hazırlama. |
13. Hafta |
Sunum. |
14. Hafta |
Sunum. |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
- |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
100 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Association, A. P. (2020). Publication manual of the American Psychological Association. American psychological association.
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2023). How to design and evaluate research in Education. McGraw Hill LLC.
H., E. S. D. (2018). Presenting data effectively: Communicating your findings for maximum impact.
Jesson, J. K., Matheson, L., & Lacey, F. M. (2012). Doing your literature review: Traditional and systematic techniques. SAGE.
Mohebbi, H., & Coombe, C. A. (2021). Research questions in language education and Applied Linguistics: A reference guide. Springer. |
Staj / Uygulama |
- |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | ÖÇ 1 | X | X | X | X | X | X | X | X | | X | X | X | X | ÖÇ 2 | | | | | | | | | X | | | | X | ÖÇ 3 | | | | X | | | | | X | | | | X | ÖÇ 4 | X | X | X | | X | X | X | X | | X | X | X | X |
|